Wątek przeniesiony 2018-01-03 20:50 z C/C++ przez kq.

Kod poczatkujacego – problem z pętlami

0

Witam,

Zacząłem się uczyć języka C++ od niedawna, także jestem świeży i mało doświadczony.
Próbuje napisać prosty kod w ramach treningu, jednak mam pewien problem z pętlami, czy ktoś mógłby zerknąć na kod poniżej i powiedzieć w czym jest błąd co zmienić, jaką pętle zastosować? Dodam iż działam w programie Code Block.

cout<<"Wiedzialem ze sobie poradzisz, czy masz ochote zagrac jeszcze raz?" <<endl;
cin>>ponowna_proba;

if ((ponowna_proba=="tak")||(ponowna_proba=="TAK")||(ponowna_proba=="Tak"))
 cout<<"Okej! a wiec zagrajmy, zobaczymy czy tym razem rowniez Ci sie uda!"<<endl;


srand(time(NULL));
    liczba=rand()%100+1;
 
    ile_prob=0;
     ile_prob++;

{
        cout<<"Zgadanij jaka to liczba: (To Twoja "<<ile_prob<<" proba):";
        cin>>strzal;

           if (strzal==liczba)
                cout<<"Udalo sie! Wygrywasz w "<<ile_prob<<" probie"<<endl;


       else if(strzal<liczba)
            cout<<"To za malo!"<<endl;

        else if(strzal>liczba)
            cout<<"To za duzo!"<<endl;

W tym kodzie póki co wszystko działa, ale może mi ktoś powie jak zrobić pętle w pętli? chodzi mi o to, żeby po wygranej pętla ponownie się zapętlała i program ponownie pytał czy chce zagrać jeszcze raz i tak w kółko dopóki nie napisze "NIE" no i jak zrobić pętle dla zaprzeczenia ponownej gry, również nie mogę tego rozgryźć i mam z tym spory problem. Z góry dzięki za pomoc.

0
bool endGame = false;
do{ // glowna petla


//logika programu/gry



std::cout << "Powtorzyc gre\n";
std::string choice;
std::cin >> choice;
if(choice != "yes")
   endGame = true;
}while(!endGame)

Mniej więcej tak to może wyglądać

0

Dodam iż działam w programie Code Block

Nie ma to dla nas znaczenia

Co zmienić? Używać angielskiego

Gdzie potrzebujesz tą pętlę? Do losowania czy do ponowienia próby?

0

Wielkie dzięki Michalk001 chyba tego jeszcze nie przerabiałem ale teraz mniej więcej będzie wiedział co robić :) popróbuję i mam nadzieję że się uda.
Atmal Pętlę potrzebował do ponowienia próby gry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1