petla wykonywania dwoch funkcji

0
public ArrayList<Integer> losowanieKrupiera(){
	ArrayList<Integer> rekaKrupiera = new ArrayList<Integer>();
	Random randum = new Random();
	
	int losowaLiczba = randum.nextInt(counter); 
	rekaKrupiera.add(taliaPole.get(losowaLiczba));  
	taliaPole.remove(losowaLiczba);  
	counter--;	
//	int sum=0;
//	for(int x:rekaKrupiera){
//		sum = sum+x;
//	}
	
	return rekaKrupiera;	
}	

	public ArrayList<Integer> losuje(){
	
		Random rand = new Random();
		ArrayList<Integer> reka = new ArrayList<Integer>();
		
			int randum = rand.nextInt(counter); 
			reka.add(taliaPole.get(randum));  
			taliaPole.remove(randum);  
			counter--;	
			
			int sum=0;
			for(int i:reka){
				sum = sum+i;
				if(sum>21) {
					System.out.println("Przegrales, wylosowales" + reka + " Twoja reka wynosi "+ sum);
					}}

	return reka;
}

public static void main(String[] args) {
	BLACKJACKa gra = new BLACKJACKa();
	
	gra.setTaliaPole();
	
	gra.losuje();
	gra.losowanieKrupiera();
	
	System.out.println(gra.losuje());
	System.out.println(gra.losowanieKrupiera());
	System.out.println(gra.getTaliaPole());
	
}

Chcialbym teraz zapetlic wykonywanie funkcji losuje i losowanieKrupiera na obiekcie gra. Jednak zaleznie od decyzji gracza, lub przekroczenia odpowiedniej wartosci kart krupiera, konkretne funckja nie bylaby wykonywana.

Moze jeszcze raz, za kazdym razem ida dwie funkcje, gracz decyduje czy dobiera karte lub krupier osiaga konkretny poziom i wtedy jedna lub druga funkcja w kolejnych powtorzeniach petli nie sa wykonywane.

Nie wiem jak poradzic sobie z tymi dwoma warunkami w jednej petli, a musi byc w jednej zeby z tali , turowo, usuwane byly kolejne karty.

0

Nie znam się na blackjacku, ale czy nie chodzi ci o to może? (pseudokod):

while(jakis_warunek(gra.X)) {
	if(jakis_inny_warunek(gra.X)) {
		gra.funkcjaA();
	} else {
		gra.funkcjaB();
	}
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1