Witam
Piszę pewien testowy program i natrafiłem na problem z wykorzystywaniem zarówno tablicy obiektów jak i pojedynczego obiektu jako argumentu napisanej przeze mnie funkcji. Sprawy mają się tak:
Przycisk 1 tworzy tablicę przycisków i nadaje im odpowiednie położenie, zaś **przycisk 2 **ma za zadanie przesuwać te utworzone przyciski. Po naciśnięciu przycisku 2 wywołuje się funkcja przesuwanie,która powinna zmieniać atrybut Left każdego z przycisków (na które wskazuje tablica) o określoną wartość, oraz zmieniać atrybut Caption na przycisku 2.
Program się kompiluje, w trakcie działania również nie generuje żadnych błędów, jednak po naciśnięciu przycisku 2 nic się nie dzieje...
Oto kod źródłowy:
//---------------------------------------------------------------------------
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
bool x=true;
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
if (x)
{
TButton * btn [5];
for (int i=0; i<5;i++)
{
btn[i]= new TButton(this);
btn[i]->Parent = this;
}
for (int i=0; i<5;i++)
{
btn[i]->Top=50+i*100;
}
x=false;
}
else
Form1->Close();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender)
{
void __fastcall przesuwanie(TButton *btn[],TButton &Button2);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall przesuwanie(TButton *btn[],TButton &Button2)
{
for (int i=0; i<5;i++)
{
btn[i]->Left+=20;
}
Button2.Caption="dziala";
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormClose(TObject *Sender, TCloseAction &Action)
{
delete [] btn;
}
//---------------------------------------------------------------------------
Oraz kod nagłówkowy:
//---------------------------------------------------------------------------
#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//---------------------------------------------------------------------------
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
//---------------------------------------------------------------------------
class TForm1 : public TForm
{
__published: // IDE-managed Components
TButton *Button1;
TButton *Button2;
void __fastcall Button1Click(TObject *Sender);
void __fastcall FormClose(TObject *Sender, TCloseAction &Action);
void __fastcall Button2Click(TObject *Sender);
private: // User declarations
public: // User declarations
TButton*btn[];
__fastcall TForm1(TComponent* Owner);
void __fastcall przesuwanie(TButton *btn[],TButton &Button2);
};
//---------------------------------------------------------------------------
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
#endif
Co zrobić, aby przycisk 2 spełniał swoją funkcję jak należy? Proszę o pomoc i z góry dzięki. :)