Generator map do gry 2D - tworzenie jednej tablicy zamiast wielu

0

Piszę generator mapy do gry RPG 2D, mapa jest podzielona na 10 plików .txt (10 obszarów), nie mam pomysłu jak przy wczytywaniu mapy do tablicy nie tworzyć 10 tablic.
Będę wdzieczny za pomoc.

Mapa w plikach txt wygląda tak:
(fragment mapy 100x100)

  • - oznacza pole bez wlasciwosci, nie pytajcie czemu gwiazda, nie mój pomysł

1.png

Edytor, bez menu, dopiero zaczynamy (biały prostokąt oznacza pozycje kursora, którego nie widać na sceenie) :

2.png

2

Wczytaj wszystko do jednej.
Pozdrawiam.

Opis problemu jest mniej niż szczątkowy. Przyłóż się do niego, albo nie uzyskasz żadnej sensownej pomocy.

1

IMO mapa w plikach txt to kiepski pomysł. Dlaczego nie użyjesz np XMLa?

2

IMO mapa w plikach txt to kiepski pomysł. Dlaczego nie użyjesz np XMLa?

A to XML przestał być formatem tekstowym? :]

Sugerowałbym skorzystać z plików binarnych, bo dadzą Ci @Perkusista maksymalną szybkość odczytu (brak nadmiarowych danych, brak konwersji zawartości na natywne dane), a do tego będą miały mały rozmiar; Tekstowe pliki w ostateczności mogą być, ale nie gołe (zwykłe txt) - lepiej będzie użyć jakiegoś znanego formatu z uporządkowaną strukturą i API do niego; Ale nie wiem co tam dla C++ macie - jak nie boisz się XML to skorzystaj z niego, ewentualnie INI;

Albo jak @spartanPAGE ruszy dupsko i skończy bibliotekę do obsługi TreeStructInfo dla C++, to z niej skorzystaj.

1

Więc jeszcze raz pytanie za sto punktów: dlaczego mapa jest podzielona na 10 segmentów (pliki)?

0

Tak jak @spartanPAGE sie zapytał, po co 10 plików, to po primo.
// Edit, ah, dobra, chyba wiem, te poziomy to tak jakby katakumby i tak dalej
można przecież jedną mape wraz z wszystkimi jej poziomami + i - zapisać w jednym pliku, co za problem (i nie ładować wszystkich poziomów do pamięci, bo po co?, wystarczy załadować przy zmianie poziomu/mapy.)
Po 2, jak naszybciej wywalcie tą gwiazdke w cholere i użyjcie standardowego znaku ASCII. Rozmiar pliku zmniejszy sie znacznie.

2

// Edit, ah, dobra, chyba wiem, te poziomy to tak jakby katakumby i tak dalej

Nie ma co szaleć - jeśli załóżmy gra obsługuje kilka światów, a w każdym świecie jest kilka(naście) plansz, to każdy świat może mieć osobny katalog, a w nim każda plansza swój plik z mapą; Oczywiście można opakować świat w jeden plik, zawierający wiele plansz i wtedy tworzenie podkatalogów odpadnie, bo nie będzie potrzebne;

Po 2, jak naszybciej wywalcie tą gwiazdke w cholere i użyjcie standardowego znaku ASCII. Rozmiar pliku zmniejszy sie znacznie.

Zwykły znak gwiazdki (*) znajduje się w zakresie strony kodowej ASCII - ma decymalny kod 42 :]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1