Siema, jest możliwość w Javie wczytania modelu 3D stworzonego np. w Blenderze w taki sposób żeby był wyświetlany jak np. widget w określonym miejscu na pulpicie i wykonywał jakiś animowany ruch? Proszę o jakieś wskazówki jak się za to zabrać. Jakie wykorzystać biblioteki itp.
I mam jeszcze takie pytanie nie związane z tematem... Jak można nazwać po polsku metodę setVelX() ? Poniżej fragment kodu wykorzystującego tą metodę:
public void keyPressed(KeyEvent e)
{
int key = e.getKeyCode();
if(key == KeyEvent.VK_RIGHT)
{
p.setVelX(5);
}
else if(key == KeyEvent.VK_LEFT)
{
p.setVelX(-5);
}
else if(key == KeyEvent.VK_DOWN)
{
p.setVelY(5);
}
else if(key == KeyEvent.VK_UP)
{
p.setVelY(-5);
}
if(key == KeyEvent.VK_SPACE && !is_shooting)
{
is_shooting = true;
c.addEntity(new Bullet(p.getX(), p.getY(), tex));
}
}
Piszę swoją grę na własny użytek w ramach treningu :P Trochę się wzorowałem na przykładach z internetu... wszystkie nazwy metod, zmiennych, itp. mam w jezyku polskim tylko zostało mi to co skopiowałem z neta, czyli własnie wspomniana powyżej metoda. Proszę o pomoc w dopasowaniu odpowiedniej nazwy do niej.
Dodam, że jest ona odpowiedzialna za poruszanie się postaci, domyślam się, że vel to skrót od velocity, ale zwrocPredkoscX() jakoś dziwnie brzmi.