Tworzenie animowanego widgetu z wykorzystaniem modelu 3D stworzonego w Blenderze

0

Siema, jest możliwość w Javie wczytania modelu 3D stworzonego np. w Blenderze w taki sposób żeby był wyświetlany jak np. widget w określonym miejscu na pulpicie i wykonywał jakiś animowany ruch? Proszę o jakieś wskazówki jak się za to zabrać. Jakie wykorzystać biblioteki itp.

I mam jeszcze takie pytanie nie związane z tematem... Jak można nazwać po polsku metodę setVelX() ? Poniżej fragment kodu wykorzystującego tą metodę:

public void keyPressed(KeyEvent e)
{
    int key = e.getKeyCode();

    if(key == KeyEvent.VK_RIGHT)
    {
        p.setVelX(5);
    }
    else if(key == KeyEvent.VK_LEFT)
    {
        p.setVelX(-5);
    }
    else if(key == KeyEvent.VK_DOWN)
    {
        p.setVelY(5);
    }
    else if(key == KeyEvent.VK_UP)
    {
        p.setVelY(-5);
    }
    if(key == KeyEvent.VK_SPACE && !is_shooting)
    {
        is_shooting = true;
        c.addEntity(new Bullet(p.getX(), p.getY(), tex));
    }
}

Piszę swoją grę na własny użytek w ramach treningu :P Trochę się wzorowałem na przykładach z internetu... wszystkie nazwy metod, zmiennych, itp. mam w jezyku polskim tylko zostało mi to co skopiowałem z neta, czyli własnie wspomniana powyżej metoda. Proszę o pomoc w dopasowaniu odpowiedniej nazwy do niej.

Dodam, że jest ona odpowiedzialna za poruszanie się postaci, domyślam się, że vel to skrót od velocity, ale zwrocPredkoscX() jakoś dziwnie brzmi.

0

Sugeruję, żebyś zmienił nazwy w drugą stronę, tzn. na angielskie. Jeśli muszą być polskie, to może ustawPredkoscX lub zmienPredkoscX.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1