Witam,
mam proste pytanie, jednak nie mogę sobie z nim poradzić. Mianowicie chcę, żeby po wciśnięciu klawisza zmieniał się obrazek (w panelu).
Obsługę klawiszy mam jednak, nie wiem jaką funkcję wywołać (lub jak to w ogóle zrobić), by obrazek się zmieniał.
Kod klasy rysującej:
public class Drawer extends JPanel {
private BufferedImage image;
public Drawer(String name) {
super();
im(name);
}
public void im(String name)
{
File imageFile = new File(name+".png");
try {
image = ImageIO.read(imageFile);
} catch (IOException e) {
System.err.println("Blad odczytu " +name+".png");
e.printStackTrace();
}
Dimension dimension = new Dimension(image.getWidth(), image.getHeight());
setPreferredSize(dimension);
}
@Override
public void paintComponent(Graphics g) {
Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;
g2d.drawImage(image, 0, 0, this);
}
}
Utworzenie JPanela w JFrame,
JPanel im= new Drawer("im");
I to wszystko działa, tylko jak teraz zmienić wczytany obrazek na inny?
Dzięki za wszelkie porady ;)