Wątek przeniesiony 2015-01-12 12:19 z Delphi i Pascal przez furious programming.

Wyświetlanie obrazków w Delphi XE2

2015-01-12 10:41
0

Witam,
Czy jest możliwość wyświetlenia obrazków w delphi xe2?
Chodzi mi o to , że wpierw program łączy się z bazą danych i pobiera np 10 rekordów z bazy które maja określone cyfry np 1,23,4,5,6,7
To czy można np przypisać do 1 = 1.jpg , żeby zamiast 1 wyświetlało obrazek ?
I w jakim komponencie to wyświetlić?
Dziękuję.

Pytania o podstawy zadajemy w tym dziale; - furious programming 2015-01-12 12:19

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 11:14
1
Asphyxx napisał(a):

Witam,Czy jest możliwość wyświetlenia obrazków w delphi xe2?

jest

Chodzi mi o to , że wpierw program łączy się z bazą danych i pobiera np 10 rekordów z bazy które maja określone cyfry np 1,23,4,5,6,7
To czy można np przypisać do 1 = 1.jpg , żeby zamiast 1 wyświetlało obrazek ?

można. Trzeba to sobie oprogramować. Skąd mają być te obrazki?

I w jakim komponencie to wyświetlić?

np. Image


Chcesz pomocy - pokaż kod - abrakadabra źle działa z techniką.

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 12:24
0

@Asphyxx - jeśli te obrazki masz na dysku i są nazwane tak jak podałeś (1.jpg, 2.jpg itd.), to możesz je ładować do komponentu na podstawie ścieżki, do której wstawisz przekonwertowaną liczbę, np.:

var
  intID: Integer;
begin
  intID := { wartość z bazy danych } ;
  Image1.Picture.LoadFromFile(ExtractFilePath(ParamStr(0)) + IntToStr(intID) + '.jpg');
end;

Ewentualnie na podstawie ścieżki względnej:

var
  intID: Integer;
begin
  intID := { wartość z bazy danych } ;
  Image1.Picture.LoadFromFile(Format('data\pictures\%d.jpg', [intID]));
end;

Nic prostszego;

W przypadku ścieżek względnych trzeba uważać, bo mogą wskazywać na zupełnie inny katalog niż ten, w którym znajduje się plik wykonywalny; W razie czego można skorzystać z **GetCurrentDir** i/lub **SetCurrentDir**.
edytowany 3x, ostatnio: furious programming, 2015-01-12 12:29

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0