Stworzenie DLL w VS 2013 i jej wykorzystanie w Qt

0

Cześć, mam krótkie pytanie ;-):
Czy można bez problemu stworzyć dll-kę w VS 2013 i ją bez problemu wykorzystywać w programach pisanych w Qt Creatorze?
W jaki sposób zaimportować taką dll-kę i funkcje w niej występujące w Qt?
Z góry dzięki i pozdrawiam

0

Czy można bez problemu stworzyć dll-kę w VS 2013 i ją bez problemu wykorzystywać w programach pisanych w Qt Creatorze?

To zależy, jakiego kompilatora używasz pod Qt Creatorem. Jeśli tego samego co w VS (MSVC++ 12.0) to możesz eksportować z DLL-ki wszystko - własne klasy, obiekty z STL itp.
Jeśli pod Qt Creatorem używasz innego kompilatora (np. GCC) to eksportować możesz tylko funkcje globalne z extern "C" i przyjmujące jako parametry typy proste i zwykłe struktury.

Jest to ogólna zasada importowania DLL-ek w C++, niezależna od Qt czy od VS.

W jaki sposób zaimportować taką dll-kę i funkcje w niej występujące w Qt?
Tak jak to się robi zawsze z DLL-ką: #include nagłówka i odpowiednia libka do opcji linkera.

0

@Azarien Dziękuję za odpowiedź!
Mam jeszcze jedno pytanie bo dopiero zainstalowałem Qt Creatora: Przy tworzeniu projektu mam "Wybór zestawu narzędzi" i mam wymienione i domyślnie zahaczone (wszystkie):

  • Desktop Qt 5.3 MSVC2010 OpenGL 32bit (błąd: brak ustawionego kompilatora etc. - pewnie dlatego, że nie mam VS2010)
  • Desktop Qt 5.3 MSVC2012 OpenGL 64bit (błąd j.w.)
  • Desktop Qt 5.3 MS2013 32bit (ostrzeżenie: brak ustawionego debuggera)
  • Desktop Qt 5.3 MS2013 64bit (ostrzeżenie: brak ustawionego debuggera)
  • Desktop Qt 5.3 MS2013 OpenGL 32bit (ostrzeżenie j.w.)
  • Desktop Qt 5.3 MS2013 OpenGL 64bit (j.w.)
  • Desktop Qt 5.3 MinGW 32bit (brak błędów/ostrzeżeń - chyba był instalowany razem z Qt)

Co oznaczają te ostrzeżenia? Czy to coś poważnego? Jak ustawić debugger w QtCreatorze? Czy mając VS2013 express mogę sobie ustawić ten kompilator jako domyślny?
Co najlepiej wybrać? Mogę zahaczyć wszystkie a mogę zahaczyć tylko jeden z nich... Co polecacie? Lepiej 32 czy 64 bit? Z OpenGL czy bez? :/
Dzięki za pomoc.

0

zainstaluj windows sdk
http://msdn.microsoft.com/en-US/windows/desktop/bg162891

wystarczy wybrać samo "debugging tools", resztę możesz odznaczyć.

Co polecacie? Lepiej 32 czy 64 bit? Z OpenGL czy bez? :/

32-bit OpenGL.

0

Dzięki jeszcze raz @Azarien
Mam być może głupie pytanie, ale jak mam windows 7 to powinienem ściągnąć Microsoft Windows SDK for Windows 7 a więc nie będę mógł korzystać z kompilatora VS 2013? :/

1

Ściągnij SDK 8.1 żeby był kompatybilny z kompilatorem VS2013.

0

Dzięki @Azarien - pomogło ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1