Jak powinna wyglądać końcowa wersja programu?

0

Przykładowo, napisałam grę w C++ i chcę ją umieścić na mojej stronie internetowej do pobrania. Jak należy podzielić taki gotowy program na pliki z projektu z visuala, gdzie umieścić biblioteki itp? Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować? Jak zrobić taki instalowany program? Jak wygląda sprawa jeśli chcę napisać program w np. jakimś języku skryptowym, czy powinnam jakoś załączyć interpreter? W jaki sposób to należy zrobić?

1
lalala0 napisał(a):

Jak należy podzielić taki gotowy program na pliki z projektu z visuala, gdzie umieścić biblioteki itp?

Tak aby było Ci wygodnie. Najczęściej jest to 1 klasa - jedna para plików cpp + h.
Google -> dodawanie bibliotek dll do projektu Visual Studio

lalala0 napisał(a):

Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować?

Poza samym exe mogą zawierać też inne pliki, np. obrazki, plik z ustawieniami, skrypty, biblioteki.

lalala0 napisał(a):

Jak zrobić taki instalowany program?

Google -> "jak stworzyć instalator programu" możesz też sobie dopisać visual studio, to jakiś plugin znajdziesz i może Ci będzie wygodniej

lalala0 napisał(a):

Jak wygląda sprawa jeśli chcę napisać program w np. jakimś języku skryptowym, czy powinnam jakoś załączyć interpreter? W jaki sposób to należy zrobić?

Raczej tak, tak samo jak dowolną inną bibliotekę.

0

Tak aby było Ci wygodnie. Najczęściej jest to 1 klasa - jedna para plików cpp + h.

Przecież program powinien być skompilowany. Mi chodzi o gotowy program do użytku

0

Jeżeli to nie jest zbyt duży program to najprościej w 1 exe. Jeżeli pracujesz grupowo i grupy pracują nad różnymi częściami to możesz je w osobnych plikach dll, wciąż najważniejsze żeby Tobie było wygodnie.

0

Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować?

Dziwne pytanie; Sporo nie tylko gier, ale także programów w ten sposób pracuje, dlatego że są to małe programy i instalacja była by niepotrzebna, albo są to wersje portable; Jeśli nie potrzeba instalować, to się tego nie robi;

Jak zrobić taki instalowany program?

Tak jak każdy inny - napisać; Stworzyć najpierw program do zainstalowania, a następnie aplikację instalatora;

Instalator to nic innego, jak zwykła aplikacja okienkowa, która zawiera w swoich zasobach pliki programu do przekopiowania na dysk; Oprócz tego może wstawiać klucze do rejestru, tworzyć katalogi, rejestrować fonty itd. itp.; Pliki programu w zasobach instalatora mogą być dołączone w oryginalnej postaci lub w postaci spakowanej, np. archiwum .zip; Spakowane pliki mogą być wstępnie wypakowane podczas rozruchu instalatora, a we właściwym procesie kopiowania plików najpierw rozpakowywane;

Do tworzenia instalatorów aplikacji i gier możesz skorzystać z gotowych aplikacji, jak Install Shield Wizard czy Inno Setup (te są mi znane, ale jest ich więcej); To dość obszerny temat, nie na jeden post.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1