Przykładowo, napisałam grę w C++ i chcę ją umieścić na mojej stronie internetowej do pobrania. Jak należy podzielić taki gotowy program na pliki z projektu z visuala, gdzie umieścić biblioteki itp? Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować? Jak zrobić taki instalowany program? Jak wygląda sprawa jeśli chcę napisać program w np. jakimś języku skryptowym, czy powinnam jakoś załączyć interpreter? W jaki sposób to należy zrobić?
lalala0 napisał(a):
Jak należy podzielić taki gotowy program na pliki z projektu z visuala, gdzie umieścić biblioteki itp?
Tak aby było Ci wygodnie. Najczęściej jest to 1 klasa - jedna para plików cpp + h.
Google -> dodawanie bibliotek dll do projektu Visual Studio
lalala0 napisał(a):
Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować?
Poza samym exe mogą zawierać też inne pliki, np. obrazki, plik z ustawieniami, skrypty, biblioteki.
lalala0 napisał(a):
Jak zrobić taki instalowany program?
Google -> "jak stworzyć instalator programu" możesz też sobie dopisać visual studio, to jakiś plugin znajdziesz i może Ci będzie wygodniej
lalala0 napisał(a):
Jak wygląda sprawa jeśli chcę napisać program w np. jakimś języku skryptowym, czy powinnam jakoś załączyć interpreter? W jaki sposób to należy zrobić?
Raczej tak, tak samo jak dowolną inną bibliotekę.
Tak aby było Ci wygodnie. Najczęściej jest to 1 klasa - jedna para plików cpp + h.
Przecież program powinien być skompilowany. Mi chodzi o gotowy program do użytku
Jeżeli to nie jest zbyt duży program to najprościej w 1 exe. Jeżeli pracujesz grupowo i grupy pracują nad różnymi częściami to możesz je w osobnych plikach dll, wciąż najważniejsze żeby Tobie było wygodnie.
Czemu niektóre programy można odpalać od razu z pliku exe, a inne trzeba instalować?
Dziwne pytanie; Sporo nie tylko gier, ale także programów w ten sposób pracuje, dlatego że są to małe programy i instalacja była by niepotrzebna, albo są to wersje portable; Jeśli nie potrzeba instalować, to się tego nie robi;
Jak zrobić taki instalowany program?
Tak jak każdy inny - napisać; Stworzyć najpierw program do zainstalowania, a następnie aplikację instalatora;
Instalator to nic innego, jak zwykła aplikacja okienkowa, która zawiera w swoich zasobach pliki programu do przekopiowania na dysk; Oprócz tego może wstawiać klucze do rejestru, tworzyć katalogi, rejestrować fonty itd. itp.; Pliki programu w zasobach instalatora mogą być dołączone w oryginalnej postaci lub w postaci spakowanej, np. archiwum .zip
; Spakowane pliki mogą być wstępnie wypakowane podczas rozruchu instalatora, a we właściwym procesie kopiowania plików najpierw rozpakowywane;
Do tworzenia instalatorów aplikacji i gier możesz skorzystać z gotowych aplikacji, jak Install Shield Wizard czy Inno Setup (te są mi znane, ale jest ich więcej); To dość obszerny temat, nie na jeden post.