Cześć Koledzy,
mam takie zadanie:
Klasa abstrakcyjna.
Utworzyć klasę abstrakcyjną AFigura zawierającą:
- pole String nazwa
- konstruktor bezargumentowy wypisujący nazwę
- konstruktor z arg. nazwa, przypisujący arg. do pola
- metody abstrakcyjne double pole(), double obwód()
- metodę String toString() - z info o obiekcie (nieobowiązkowo)
Utworzyć klasy pochodne Koło i Prostokąt dziedziczące z klasy AFigura
Utworzyć obiekt kalsy AFigura. Utworzyć tablicę AFigur (4 Prostokąty 2 Koła) policzyć ich sumę pól.
Mój main:
public class Pierwsza
{
public static void main(String[] args)
{
Prostokat prostokat1 = new Prostokat(3, 5);
}
}
Klasa abstrakcyjna AFigura:
public abstract class AFigura
{
String nazwa;
AFigura()
{
wypiszNazwe();
}
AFigura(String nazwa)
{
this.nazwa = nazwa;
wypiszNazwe();
}
public String wypiszNazwe()
{
return nazwa;
}
public abstract double pole();
public abstract double obwod();
public String toString()
{
return nazwa;
}
}
Klasa pochodna Prostokat:
public class Prostokat extends AFigura
{
int aBok = 0;
int bBok = 0;
Prostokat (int a, int b)
{
aBok = a;
bBok = b;
}
public double pole()
{
return aBok * bBok;
}
public double obwod()
{
return (2*aBok) + (2*bBok);
}
}
Klasa pochodna Kolo:
public class Kolo extends AFigura
{
int promien = 0;
public double pole()
{
return 2 * Math.PI * promien;
}
public double obwod()
{
return Math.PI * promien;
}
}
Nie wiem czy wszystko dobrze robię... nie wiem jak zrobić tą tabilice figur co jest w zadaniu... help me :-)
Rzućcie okiem co tu jest źle, wszystkie uwagi mile widziane!
Pzdr.