Prosty program do banku w grze Monopoly

0

Witam :) Grając w Monopoly z siostrą, pomyślałem, o zrobieniu programu, który byłby naszym bankiem. Zasada jest bardzo prosta, jednakże ja nigdy nic nie programowałem.

W załączniku jest screen projektu tego oto programu. Czyli tak jak tam jest napisane, wpisuje wartość w dane pole, klikam wykonaj i stan konta u góry się zmienia. No chyba, że zamiast tego przycisku wykonaj, dałoby się po wpisaniu wartości w dane pole zatwierdzić to enterem i wtedy żeby też stan konta się zmienił, a tamto pole automatycznie wyczyściło.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, tylko proszę Was o jak najbardziej łopatologiczne wytłumaczenie, gdyż jak wspomniałem, bardzo słabo się znam na programowaniu, jednakże taki programik to na pewno nie jest trudna sprawa :)

Z pomocą kilku kursów i tego co wyczytałem w internecie przez ostatnie dwa dni wymyśliłem coś takiego, ale nie działa to tak jak powinno. Gdy wpisuję wartość w pole dodaj, na moim koncie pojawia się w locie 3000 + liczba którą wpisuję. Wynik jednak się nie zapisuje, gdy ze 150 robię 15 to na koncie mam 3015, a gdy wymazuje wartość z tego pola to aplikacja się wysypuje.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication4
{
    
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void label2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        }

        private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            int a = 3000;
        }


        private void label3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        }

        private void textBox3_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            int a, b, suma;
            a = Convert.ToInt32(dodaj1.Text);
            b = 3000;
            suma = a + b;
            konto1.Text = ((suma).ToString());
        }

        private void label1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
        }
    }
}

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc, męczy mnie to już dwa dni, a ja jak sobie coś postanowię, to ciężko mi odpuścić :)

0

Ustalmy czy wynik ma być zapisywany na stałe (w momencie wyłączenia programu i jego ponownego uruchomienia jest ostatni wynik) czy tylko w trakcie działania programu (ponowne uruchomienie resetuje wartość do domyślnej)...?

0

Nie nie, wynik nie musi byś zapisywany na stałe, ponowne uruchomienie niech wraca do wartości domyślnej czyli tych 3000. Chociaż zastanawiałem się nad tym, iż fajnie byłoby gdyby taki program tworzył plik z logiem działań jakie wykonał, ale to już taki tylko bajer i raczej nie jest to potrzebne, bo pewnie byłoby to trochę skomplikowane.

2

To w czym problem?
Jeżeli chcesz dodać jakąś kwotę to wpisujesz to w odpowiedni TextBox (nazwijmy to TextBox2), a w akcji dla buttona robisz

TextBox1 (ten z wynikiem) = (int.Parse(TextBox1.Text) + int.Parse(TextBox2.Text)).ToString();

już masz oskryptowane dodawanie, odejmowanie robisz na tej samej zasadzie. Przelewanie z jednego konta na drugie również opiera się na podobnym mechanizmie.
Jak coś to pisz na PW

0

Kolego, wielkie, ogromne dzięki :) tyle się z tym męczyłem a tu taka prosta sprawa z tym była :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1