Mam stworzone obiekty 3d w opengl. Chciałbym przesuwać kamerę żeby lepiej je oglądać. Zoom już mi działa ale nie mogę sobie poradzić z przesuwaniem kamery w pionie i poziomie.
Mój kod od kamery:
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
gluPerspective(110-zoom,1,1,50);
gluLookAt(0-kamerax,1-kameray,0.00001-kameraz ,0-kamerax,0-kameray,0, 0,1,0);
i obsluga klawiszy:
case WM_KEYDOWN:
{
switch (wParam)
{
case VK_ESCAPE:
PostQuitMessage(0);
break;
case 0x41:
zoom+=1;
break;
case 0x5A:
zoom-=1;
break;
case VK_DOWN:
kameray-=1;
break;
case VK_UP:
kameray+=1;
break;
case VK_RIGHT:
kamerax+=1;
break;
case VK_LEFT:
kamerax-=1;
break;
}
}