Prośba o wytłumaczenie opisu zadania z Javy

0

Witam serdecznie,

na laboratorium z Javy dostaliśmy do zrobienia ćw, którego temat jest w poniższym pdf:
http://home.agh.edu.pl/~pcieslak/Lab1.pdf

Pytanie odnośnie Metody opisanej w punkcie 2.3.5 Czym w ogóle jest opis obiektu, który ma być zwracany? Myślałem, że to jego masa, moment główny, moment po przesunięciu, lecz w punkcie 2.3.7 mam zwracać opis, masę itd. więc opis jest czymś innym.

0

Odpowiedź masz w punkcie 2.1: "Podczas lab. nr 2, klasa ta stanie się klasą bazową dla podklas służących przechowywaniu danych podstawowych brył geometycznych i obliczaniu dla nich wspomnianych momentów bezwładności." Czyli to co będzie zwracane będzie zależało do klasy obiektu, tu masz tylko jedną klasę, więc będzie to stały tekst. Jak będziesz mieć nowe klasy, to nadpiszesz tą metodę, żeby zwracała opis charakterystyczne dla tej klasy, a tym samym dla utworzonego obiektu tejże klasy.

0

Czyli w tym przypadku będzie to metoda zwracająca dla mojego punktu np. string "Dane naszego punktu to" , a po utworzeniu nowych klas będzie zwracać string "Dane naszej " + nazwaKlasy + "to" ?

0

Przesłoń sobie po prostu metodę toString która będzie zwracać Punkt materialny (czymkolwiek to jest).

0
hanka napisał(a):

Czyli w tym przypadku będzie to metoda zwracająca dla mojego punktu np.
string "Dane naszego punktu to" , a po utworzeniu nowych klas będzie
zwracać string "Dane naszej " + nazwaKlasy + "to" ?

Nie. Twoja klasa ma zwrócić tekst "Punkt materialny". Jak napiszesz klasę Kula, to ta metoda będzie w niej nadpisana/przeciążona i będzie zwracać tekst "Kula". Jak zrobisz klasę sześcian, to ta metoda będzie zwracać tekst "Sześcian".
Potem jak będziesz mieć tablicę wszystkich obiektów typu PunktMaterialny, np. tak:

PunktMaterialny[] obiekty=new PunktMaterialny[]{new PunktMaterialny(), new Kula(), new Szescian()};

to możesz wywołać tą metodę w pętli i wypisze opis zależny od klasy.

dodanie znacznika <code class="java"> - fp

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1