Witam.
Mam do napisania programik o treści: Napisz klasę reprezentującą wektor liczb zmiennoprzecinkowych. Klasa powinna zawierać:
- konstruktor bezparametrowy, który pozwala na utworzenie wektora o rozmiarze 100 i elementach z wartością początkową 0
- konstruktor parametrowy, który pozwala na utworzenie wektora o rozmiarze n i elementach z wartością początkową value
- metodę dodającą dwa wektory, która zwraca wynik w postaci nowego obiektu klasy wektora (w przypadku przekazania wektorów
o różnych rozmiarach metoda powinna wyrzucić wyjątek klasy IllegalArgumentException) - metodę zwracającą tekstową reprezentację wektora w postaci <w1,w2,..,wn> gdzie wi wartość i-tego elementu.
Przykład użycia: Wektor w1 = new Wektor(); Wektor w2 = new Wektor(100,2);
Wektor w3 = w1.add(w2); System.out.println(w3.toString());
napisałem to tak:
class wektor{
public wektor(){
int[] w = new int[];
}
public wektor(int a int value){
int[] w = new int[a]
for(int i=0;i<a;i++)
w[i] = value;
}
public double dodaj(int a[] int b[]){
if(w1!=w2) throw new Niezgodnosc
wektor w3 = new wektor();
return w3 = w1 + w2;
}
public double wypisz(int a[]){
for(int i=0;i<a;i++)
System.out.print(a[i]);
}
public static void main(String[] args){
wektor w1 = new wektor(10,5);
wektor w2 = new wektor(11,8);
try{
w1.wdodaj(w2)
}
catch (Niezgodnosc e)
{
System.out.println("Wektory nie są sobie równe");
}
wektor.wypisz();
Wydaje mi się że konstruktory są zaprojektowane prawidłowo, lecz nie wiem jak przekazać tablicę z obiektów i żeby to chodziło prosił bym o w miarę jasne wytłumaczenie i poprawę kodu.