Pamięć dla procesu, przeszukiwanie.

0

Hey, ostatnio zacząłem się bawić Cheat Engine i jestem ciekaw jak ten program działa. Mam parę podstawowych pytań:

  1. Z tego co mi się wydaje, pamięć ma strukturę ciągłą, więc pamięć przydzielana aplikacji (procesowi) to jakiś fragment całości, pewien odcinek (wycinek) o pewnym zakresie. Jak wyłuskać ten zakres? Np aplikacja A pracuje w graniach <pocz, koniec> i chciałbym móc iterować po tym (o ile to tak działa)
  2. Jak Cheat Engine rozróżnia że coś zostało zadeklarowane w pamięci statycznie a coś dynamicznie? Wartości zadeklarowane statycznie są w innych miejscach pamięci aplikacji?
0

ad.1. Nie jest tak, lekcja na dziś -> pamięć wirtualna, segmentacja pamięci, stronnicowanie. Co więcej kolejna lekcja -> tryb chroniony. Jeśli chcesz czytać / pisać po pamięci innego procesu to musisz napisać coś na wzór debuggera.
ad.2. Tak, dane alokowane statycznie są w innym miejscu niż sterta.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1