Cześć,
umiem dość dobrze język C++ i obecnie chciałbym napisać swoją pierwszą prostą grę 2D. Do tej pory pisałem głównie proste aplikacje w konsoli więc kompletnie nie mam pojęcia jak to wszystko zorganizować więc chciałem prosić o małą pomoc :-). Grę chciałbym stworzyć przy użyciu biblioteki SFML.
Pierwszy problem, który muszę rozwiązać to stworzenie jakiegoś mechanizmu tworzenia planszy. Chodzi o to, że w zależności od poziomu trudności będzie kilka planszy - różniących się wielkością (ale nigdy nie przekraczających wielkości standardowego monitora) - a na każdej planszy wiele obiektów (droga, po której będą poruszać się obiekty, przeszkody etc.). Tak jak wstawienie jednego dużego obrazka nie nastręcza większych problemów tak rozmieszczenie na nim innych obiektów jest już kłopotliwe - w końcu gdzieś muszę przechowywać informacje w którym miejscu ma być danych obiekt...
I teraz pytanie do was jak najlepiej to zrobić? Gdzie i w jaki sposób przechowywać dane o umieszczonych obiektach na planszy?