C++ , podstawy , pointers

0

Witam.

Mam tak kase main , kwadrat , i klase testuj

w klasie main() mam vector objektow kwadrat

vactor<Kwadrat> kwadraty;

i teraz chce wykonac jakies tam operacje na tym vector'ze w klasie testuj , wiec w klasie main mam:

 testujKwadraty(&kwadraty);

a w klasie Testuj:

void  testujKwadraty(vector<Kwadrat*> kwadraty)
{
   i ty np:
   kwadraty[0]->update(1);
}

ale ciagle mam jakies bledy z tymi pointerami .
Moze ktos tak na szybko wytlumaczyc pointery w przypadku uzycia vector'ow ?
Dzieki...

0

Przenieś gwiazdkę za >, bo to ma być wskaźnik do wektora, a nie wektor wskaźników.
A i lepiej użyj tam referencji.

0

o_O
&kwadrat da ci adres wektora kwadratów czyli cos co możesz przypisać do vector<Kwadrat>*
a u ciebie funkcja przyjmuje vector wskaźników do Kwadratów... widzisz różnice?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1