porównywanie wartości zapisanych do pliku

0

Witajcie koledzy. Po napisaniu prostej gierki (zgadywanka) postanowiłem ją troszeczkę ulepszyć o dodanie do niej toplisty najlepszych wyników. I teraz pytanie w jaki sposób to zrobić? Kiedy program zapisuje do pliku to po ponownym uruchomieniu cała jego zawartość jest nadpisywana jednak pomijając to chyba raczej nie da się ustawić wskaźników do zmiennych zapisanych w pliku dlatego zastanawiam się czego użyć, by program w trakcie zapisywania nowo otrzymanej wartości sprawdzał w jakie miejsce ma wpisać tą wartość. Czy dobrze myślę, by użyć do tego struktury? Czy może jednak trzeba tworzyć bazę danych i dopiero wtedy będzie możliwość sprawdzania wyników?

1

Obstawiam, ze bedzie tam nie wiecej jak 100 rekordow, a wiec najprosciej: wczytaj calosc do listy struktur, dodaj nowy rekord, dodajac nowa strukture, posortuj wg punktow i zapisz do pliku.

0

Top lista zazwyczaj jest ograniczona do jakiegoś z góry ustalonego rozmiaru, więc:

  1. Tworzysz tablicę struktur o jeden element większą niż ten z góry ustalony rozmiar.
  2. Wczytujesz jednym poleceniem cały plik do tej struktury, polecenie zwróci ile odczytano
  3. Dopisujesz do tablicy kolejny (nowy) rekord
  4. Sortujesz standardowym sortem czy jak tam chcesz
  5. Zapisujesz do pliku ale nie więcej niż wynosi ten z góry ustalonego rozmiar

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1