Przerwanie pętli za pomocą funkcji

0

Tak więc tworze sobie dalej grę i napotkałem następujący problem:

Main.cpp

pętla for(){
 
printf(cos tam)

jakiś tam warunek

znowu bla bla bla

funkcjax();

}
I drugi plik z funkcjami:
funkcjax(){

wypiszcośtam i sprawdź coś tam...

If(warunek spełniony)

to wtedy funkcjay();



}

funkcjay(){
zakoncz petle for w main.cpp i wyswietl komunikat:xxx
}

I tutaj pojawił się problem. Mam pętle for która 400 razy prosi o podanie danych do tabeli, funkcje które te dane sprawdza i jeżeli ilość x w tabeli wynosi np.5, to ta funkcja sprawdzająca ma włączyć kolejną funkcję, która zakończy działanie pętli i wyświetli komunikat.

Skojarzyłem sobie zmienne typu bool, ale nie umiem za ich pomocą tego zrobić.

bool przerwijwynik(){

	bool czyprzerwac=true;

	return czyprzerwac;
}

To mi niestety nie działa.
Czy w ogóle da się to zrobić?
A może jakieś inne pomysły ktoś ma?

1

A musi być to funkcja? Bo nie łatwiej użyć prostego

break;

?

0

Jeju, weź to sformatuj. Tymczasem ja na szybko mam taki pomysł: spr. czy działa okej

bool foo(...) {
    if(...) return true;
    else return false;
}

void main() {
    for (...) {
        ...
        if (foo(...)) break;
    }
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1