Problem z błędem funkcji srand

0

Witam, mam problem z moją skromną grą w c++. Wszystko mi już prawie działa ale funkcja srand wywala mi dziwny błąd,
przez który nie mogę nic skompilować. POPRAWIŁEM WSZYSTKIE OSTRZEŻENIA mimo, że nawet nie wiedziałem do końca co robię w pewnych przypadkach... I to dziadostwo dalej nie działa...
Zwraca mi mianowicie błąd pod tytułem:
"error: expected constructor, destructor, or type conversion before '(' token"

Niestety nie wiem dokładnie która część kodu mi nie działa, więc w załączniku dałem całą moją grę. Jest zbyt długa żeby ją tu umieszczać ale będę wdzięczny jeżeli znajdzie się ktoś kto na to zerknie...

No chyba, że ktoś wie w jakich przypadkach pojawia się ten błąd to byłoby to już jakimś punktem odniesienia :)

0

http://translate.google.pl/#en|pl|"error:+expected+constructor,+destructor,+or+type+conversion+before+'('+token"

0

Czy to miał być jakiś dowcip z tym translatorem? Tyle to i ja umiem :/

0

To miał być dowcip z tym kodem? nie możesz opisać w której linii masz ten błąd?

0

Błąd pojawia mi się na początku pliku źródłowego o tytule: funkcje.cpp


#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <cstring>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

srand( time( NULL ) ); <----- w tym miejscu, jest to 7 linia kodu ale to raczej nikomu nic nie da...
//reszta kodu


0

Przenieś to wewnątrz funkcji main.

0

Próbowałem ale teraz z kolei podaje, że jest niezdefiniowane nawiązanie do wszystkich moich funkcji undefined reference to "nazwa_funkcji"
Ale fakt ten błąd zniknął :)

0

w #define naglowek.hpp nie powinno być też kropki

0

Pewnie rozbiłeś to na kilka plików zaś projektu nie założyłeś. Albo mylisz duże/małe litery.

0

Aż takim noobem nie jestem... To już mój któryś projekt z podzielonym kodem ale pierwszy taki długi. Mam cały ładny projekcik linkuje wszystko cacy i wywala mi ten srand błąd...
A szopenfx - jak to powinno być? __NAGLOWEK_HPP ? Kiedyś coś takiego spotkałem ale nic mi nie wywalało jak dotąd...

0

do tego jest subtelna różnica pomiędzy int a *int i dokładanie gwiazdek gdzie się chce bo idą święta jest bez sensu.

0

Możesz mi przybliżyć gdzie się pomyliłem? Używałem tych gwiazdek tylko do przypisania tablic do funkcji... Z tego co czytałem jest to poprawne, a też wygodniej napisać gwiazdkę jak całe

nazwa_tablicy[ numer ]
0

Ktoś może wie co skopałem? Widzę, że ściągnięć mam już 5, a tylko jedna osoba coś widać zaglądała :|

0

Doprowadziłem ci to do stanu, w którym się kompiluje, ale nie wiem czy to działa. Musisz poczytać o tym jak przekazywać tablice do funkcji. Nie podajesz nigdzie rozmiaru tablicy. Zamiast wskaźnika na int lepiej jest napisać tab[] w argumencie od razu wiadomo, że chodzi o tablicę. Poza tym zamiast przekazywać np. tablicę z 2 elementami lepiej przekazać jest jakiś rekord.
Może dostaniesz jeszcze kilka rad od kogoś kto pisze w C++ na co dzień.

0

Witam ponownie...
Chyba już problem z randomem sam się rozwiązał... Posprzątałem w tym bajzlu jakim jest mój kod i jakoś działa :) No... dla ścisłości umieściłem go w mainie ale poza tym musiałem "nieco" ogarnąć jak się wstawia tablice bo z tym miałem najgorszy problem... (dzięki szopenfx za uświadomienie mi gdzie leży problem :))
To czego mi było trzeba to tygodniowa przerwa od programowania i udało mi się naprawić gierkę :D

W sumie jak ktoś chce to może sobie zobaczyć jak to wygląda ale fajerwerków nie będzie bo to tylko dosowa konsolka, choć dużo było roboty :P

pozdrawiam
Eustachy_123

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1