Grafika w grze - jaki plik?

0

Cześć. Mam pytanie. Jestem w trakcie robienia prostek gry i mam problem z grafiką (to nie jest moja mocna strona!).
W grze będę potrzebował różnych kształtów - przeważnie nie kwadratowych.
Mam więc pytania:

  1. Jak zrobić by tło było przezroczyste w programie? Czy jest to w ogóle możliwe? Chodzi mi o taką sytuację, że jak tworzę nowy projekt w GIMP-ie to mam kwadrat/prostokąt o wybranych rozmiarach np. 100x100 pixeli. Jak zrobię w nim okrąg to on zajmuje tylko część powierzchni - więc chcę, by w programie był widoczny tylko ten okrąg/kula - bez tła. Czy jest to możliwe i jak to zrobić - korzystam z GIMP-a
  2. w jakim formacie powinienem zapisywać takie pliki? Myślałem nad GIF-em ale w bibliotece, której używam nie można chyba go obsługiwać.

Na wszelki wypadek powiem również, że piszę w C++ korzystając z biblioteki SFML.
pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc!

0
  1. Przy tworzeniu nowego obrazka jako jako wypełnienie tła trzeba wybrać przeźroczyste.
  2. SFML obsługuje kanał alpha w plikach graficznych więc polecam zapisywanie w formacie .png, nie zajmuje tyle miejsca co plik bez żadnej kompresji i obsługuje przeźroczystość.
0

W SFMLu mozesz tez po prostu zrobic na obrazku, który ma być przezroczysty, createMaskFromColor(sf::Color(255,0,255), a przezroczystość robić kolorem 255,0,255 :)
http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1Image.php#a22f13f8c242a6b38eb73cc176b37ae34

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1