C# jak zaczać

0

Witam. Chcę nauczyć się C# ale nie wiem jak się za to zabrać "porządnie". W internecie jest wiele kursów ale są one nie pełne i mało zagłębiają się w szczegóły języka. Myślę że najlepszym rozwiązaniem była by jakaś porządna książka, ale niestety nie wiem jaka, dlatego chciałbym poradzić się Was. Dodam, iż jestem ciekawski i muszę wiedzieć wszystko o danym zagadnieniu, przeczytanie jakiegoś kursu i uczenie się na zasadzie "bo tak jest" mnie nie satysfakcjonuje i dlatego wydaje mi się że dobra książka na początek to dobry początek :D

0

Kursy nie są złe - naprowadzają Cię na jakieś zagadnienie, a później sam możesz poszukać szczegółów jak to działa - chociażby na MSDN. Ważne żebyś pisał, pisał i jeszcze raz pisał. Inaczej się nie nauczysz. Umiesz już jakiś język czy całkowicie zaczynasz z programowaniem?

0

Potrafię pisać w C++. Mógłbyś polecić jakiś naprawdę dobry kurs, który mnie wprowadzi do C# ??

0

składnia też jest bardzo podobna
dochodzi jedynie LINQ i parę wyrażeń lambda

to na czym powinien się skupić autor to poznanie bibliotek .NET

2
gdfsgdsf napisał(a):

składnia też jest bardzo podobna
dochodzi jedynie LINQ i parę wyrażeń lambda

Taa...

  1. Inna składnia deklaracji tablic;
  2. if nie pozwalający na strzelenie sobie w stopę w C#;
  3. struct oznaczający zupełnie co innego;
  4. ściśle zdefiniowane rozmiary typów całkowitoliczbowych;
  5. char, który jest zupełnie czymś innym;
  6. string, który jest zupełnie czymś innym;
  7. switch bez niejawnych przejść;
  8. delagate, event, using, itd.;
  9. ograniczone korzystanie ze wskaźników;
  10. interfejsy;
  11. inna składnia rzutowania.

Jakbym znał C++, to bym wymienił więcej. ;]

0
somekind napisał(a):
gdfsgdsf napisał(a):

składnia też jest bardzo podobna
dochodzi jedynie LINQ i parę wyrażeń lambda

Taa...

  1. Inna składnia deklaracji tablic;
  2. if nie pozwalający na strzelenie sobie w stopę w C#;
  3. struct oznaczający zupełnie co innego;
  4. ściśle zdefiniowane rozmiary typów całkowitoliczbowych;
  5. char, który jest zupełnie czymś innym;
  6. string, który jest zupełnie czymś innym;
  7. switch bez niejawnych przejść;
  8. delagate, event, using, itd.;
  9. ograniczone korzystanie ze wskaźników;
  10. interfejsy;
  11. inna składnia rzutowania.

Jakbym znał C++, to bym wymienił więcej. ;]

oj tam oj tam
tu dokładniejsze porównanie: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/yyaad03b(v=vs.71).aspx

właściwie też nie znam c++ - tyle co go widziałem przepisując kod c++ na c# ;)
btw wydawało mi się że w c++ są delegaty i interfejsy :o

0

aha, i z mojej wypowiedzi wynikło że różni się tylko LINQ i wyrażeniami lambda a nie to miałem na myśli
miałem raczej na myśli że składnia jest podobna, a Z WIĘKSZYCH RÓŻNIC dochodzi linq i lambda

0

if nie pozwalający na strzelenie sobie w stopę w C#;
no, jak się bardzo chce to można.

char, który jest zupełnie czymś innym;
char z C# to (dwubajtowy) wchar_t z C++. i w zasadzie tyle.

string, który jest zupełnie czymś innym;
no nie jest tym samym co std::string, ale C++-owcy przywykli do miliona różnych stringów ;-)

delagate, event, using, itd.;
interfejsy;
większość z tego jest w C++/CLI, no ale.

Poza tym, C++ ma już lambdy. O innej składni niż C# — jak to na C++ przystało, brzydszej i pokręconej — i trochę większych możliwościach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0