Witam serdecznie! Piszę sobie małą gierkę w której będę poruszał się "znakiem", który reprezentuje gracza. Poruszanie będzie za pomocą WSADu. Chciałbym, aby za każdym razem gdy ktoś wciśnie klawisz nie został on wypisywany w konsoli.
0
0
hmm .. nie wiem czy dobrze rozumiem twój problem ale ...
robisz to po porostu
cin>>a;
0
Nie zrozumiałeś mojego problemu. Chcę aby wczytywanie z klawiatury odbywało się jakby "w chmurze". Czyli żeby wczytany znak nie był wypisywany na ekranie.
1
Krok 1) Szukasz w internecie tablicy znaków ASCI.
Krok 2) Sprawdzasz kod liter WSAD
Krok 3) Piszesz jakiś kod w którym jest taka funkcja:
#include <windows.h>
HANDLE g_hConsol = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
void gotoxy(const int x, const int y)
{
COORD coord = {x, y};
SetConsoleCursorPosition(g_hConsol, coord);
}
//...
gotoxy(10,20);
Czyścisz konsole i przesuwasz o x i y pod if(jakis_klawisz np. w) ;)
proste co nie?
0
To co napisano w poprzednim poście jest bardzo istotne.
Potrzebujesz tego:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms686033%28v=vs.85%29.aspx
w poście wyżej przykład użycia funkcji z tej serii.