C++ zasięg zmiennej tablicowej i obiekty

0
int **tablica = new int *[wiersz];        
  for (int i=0; i<wiersz; i++)        
    {tablica[i] = new int[kolumny];}    
 

Mając zdeklarowaną tablicę dynamiczną w programie głównym nie mogę uzyskać do niej dostępu po kliknięciu w obiekt button, oto kod z akcją po kliknieciu:

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
   int a = StrToInt(Form1->Edit4->Text);
   int b = StrToInt(Form1->Edit5->Text);
   int w = StrToInt(Form1->Edit6->Text);
   tablica[b][a]=w;
}

jak zadeklarować tablicę aby można było się do niej odwołać po kliknięciu buttona?
Czy mogę gdzieś tu zadeklarować tę tablicę?? :

 void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) 
0

To się kompiluje? Skoro masz zadeklarowaną tablicę w main'ie to jest to zmienna lokalna, więc albo robisz z niej pole klasy, przekazujesz jej adres do metody, albo zmienną globalną. Wybierz sobie (razem z konsekwencjami rozwiązania ;) ).

0
stfu napisał(a):

To się kompiluje? Skoro masz zadeklarowaną tablicę w main'ie to jest to zmienna lokalna, więc albo robisz z niej pole klasy, przekazujesz jej adres do metody, albo zmienną globalną. Wybierz sobie (razem z konsekwencjami rozwiązania ;) ).

no własnie się nie kompiluje.
a mógłbyś mi pomóc z tą klasą albo jak zrobić z tablicy zmienną globalna?

0

To są podstawy podstaw kolego. Nie mogę Ci pomóc, bo nie lubię zmiennych globalnych. Zrób z tej zmiennej pole klasy, poszukaj sobie w google (albo na wiki) o tym i będziesz wszyściutko wiedział.

0
stfu napisał(a):

To są podstawy podstaw kolego. Nie mogę Ci pomóc, bo nie lubię zmiennych globalnych. Zrób z tej zmiennej pole klasy, poszukaj sobie w google (albo na wiki) o tym i będziesz wszyściutko wiedział.

może ktoś z forum pomoże, jak zrobić pole klasy globalnej z tablicy dwuwymiarowej, i tu kolejny problem wielkość tablicy będzie musiała być podawana przez użytkownika - czy będzie to możliwe w klasie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1