package javaapplication3;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.geom.Line2D;
public class Trojkat extends Punkt
{
Punkt a,b,c;
Trojkat(double x1,double y1, double x2,double y2, double x3, double y3)
{
a = new Punkt(x1, y1);
b = new Punkt(x2, y2);
c = new Punkt(x3, y3);
}
Trojkat(Punkt a,Punkt b, Punkt c)
{
this.a = a;
this.b = b;
this.c = c;
}
public double obwod()
{
return a.odleglosc(b)+a.odleglosc(c)+b.odleglosc(c);
}
public double pole()
{
double p=obwod()/2;
double dl_ab=a.odleglosc(b);
double dl_bc=b.odleglosc(c);
double dl_ac=a.odleglosc(c);
return Math.sqrt(p*(p-dl_ab)*(p-dl_bc)*(p-dl_ac));
}
public double wysokosc()
{
double dl_a=a.odleglosc(b);
return 2*pole()/dl_a;
}
public void rysuj_trojkat( Graphics2D g)
{
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
System.out.println("RYSUJE TROJKĄT");
Line2D kreska1 = new Line2D.Double(a.get_x(),a.get_y(),b.get_x(),b.get_y());
Line2D kreska2 = new Line2D.Double(a.get_x(),a.get_y(),c.get_x(),c.get_y());
Line2D kreska3 = new Line2D.Double(c.get_x(),c.get_y(),b.get_x(),b.get_y());
g2.draw(kreska1); g2.draw(kreska2); g2.draw(kreska3);
}
@Override
public String toString()
{
return "WSP TROJKATA: A"+a.toString()+" B"+b.toString()+" C"+c.toString();
}
}
Jak wywołać ta klasę w mainie aby narysował się trójkąt ? Czy metoda rysuj_trojkat jest dobrze napisana ?