pytanie na temat projektowania

0

Piszę grę Arkanoid. Mam 5 klas:

  1. Klasa Ark (serce gry w którym zawarta jest klasa ArkanoidPanel)
  2. Klasa Wat (wątek odświeżający obraz)
  3. Klasa Cegielka (reprezentuje pojedynczą cegiełkę w grze [tą którą trzeba trafić piłeczką])
  4. Klasa Deska (reprezentuje paletkę w grze)
  5. Klasa Kulka (reprezentuje piłeczkę)

W grze mam 200 egzemplarzy klasy Cegielka (tablica [10][20]), i po jednym egzemplarzu klas Deska i Kulka.

I teraz moje pytanie: w której klasie najlepiej zrealizować przesuwanie kulki? W Ark czy w Kulka? Bo w klasie Kulka mam gettery i settery wszystkich parametrów, ale będę potrzebował też dostęp do klasy Deska i tablicy obiektów Cegielka. Mogę stworzyć w klasie Kulka metodę pobierającą tablicę obiektów Cegielka i obiekt Deska. Ale mogę też pobawić się w klasie Ark, gdzie mam te obiekty normalnie dostępne (w zasadzie w klasie ArkanoidPanel).

Jak powinienem to rozegrać?

0

mnie uczyli tak: jeśli piłkarz kopie piłkę, to metoda kopnij powinna być w piłce, a nie w piłkarzu...

w/g mnie:

  • samo przesuwanie powinno być w kulce, bo to kulka wie gdzie jest i dokąd leci, wiec wystarczy powiedzieć co jakiś czas kulka.przesun()
  • a poźniej kulka.sprawdzPrzeszkode(przeszkoda) gdzie przeszkoda to deska oraz wszystkie cegły, które są na planszy

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0