Napisałem sobie pewną animację w pythonie z uzyciem pygame, wszystko dzieje sie w petli while True, ale dziala to torszke za szybko, nie za wiele mozna zobaczyc. Czy da sie jakos regulowac czas odswiezania, czy jak to nazwac?
Prosze o porady
Napisałem sobie pewną animację w pythonie z uzyciem pygame, wszystko dzieje sie w petli while True, ale dziala to torszke za szybko, nie za wiele mozna zobaczyc. Czy da sie jakos regulowac czas odswiezania, czy jak to nazwac?
Prosze o porady
Słówko klucz do obadania - timery. C oto jest timer, jak się go używa, z czym się to je.
po zastosowaniu **pygame.time.wait(millseconds) ** wygląda jakoś nienaturalnie wtedy moja animacja :/
delay() tez daje efekt dziwnej animacji, jakiej nienaturalnej takiej ;/
A ile dajesz tych milisekund? Dla 60 FPS powinieneś dać ~17.
W moich grach robiłem to tak:
clock = pygame.time.Clock()
clock.tick(self.demandedFps) # gdzie demandedFps wynosi np. 30.0
Może być :D ?
17 (dokładniej to 16.(6)) - czas generowania klatki. Jeśli czas generowania klatki > 16.(6) to nie czekać.