Liczbowe wartości charów - jak je spr?

0

Jak sprawdzić, "jakim numerem" jest dany znak? Np. wiem, że a to inaczej 97, ale skąd mam wiedzieć, jaką literką jest 1?

0

scanf("%c",&litera);
printf("%d",(int)litera);

1 to taki uśmiech w konsoli. przypisanie numerków do znaków nazywa się tablicą ASCII.

0

Może źle się wyraziłem:

int y = 97;
char wynik = (char)y;
cout << wynik;

to mi wyświetli literkę 'a' - ale jakie kody mają znaki specjalne, np strzałki?

0

ZTCW, to nie ma ich w ASCII.

0

@krwq: No własnie o to mi chodzi: czym właściwie jest ten uśmiech?

0

jak chcesz strzałki to pod windowsem (i tylko pod windowsem) możesz skorzystać z biblioteki conio.h, w której znajduje się funkcja getch() która zwraca wciśnięty klawisz (nie wypisuje go na ekran) oraz funkcja getche() która zwraca wciśnięty klawisz i wypisuje go na ekran.

wydaje mi się, że strzałki mogą są kombinacją dwóch znaków, ale to musisz sprawdzić:

#include <conio.h>
#include <stdio.h>

int main()
{
  while (1)
    {
      printf("kod: %d\n",(int)getch());
    }
}
0

@ krwq: ok, to już sobie poradzę z tym. Ale możesz odpowiedzieć, jesli wiesz, czym jest ten uśmiech? bo przeciez nie znakiem uszmieszka, wymyslonym tylko po to, by sobie pisac emotki w konsoli;) właściwie interesują mnie znaki 1-4, co takiego one właściwie robią?

0

co takiego one właściwie robią?
obecnie? nic. wyglądają. większość kodów sterujących w ASCII to zaszłości historyczne. w użyciu są NUL, CR, LF, HT, gdzieniegdzie FF i BEL.
jeśli wyświetlasz na konsoli taki SOH i dostajesz buźkę, to jedynym zastosowaniem tego znaku jest buźka.

0

a czy w takim razie, w transmisji po rs mają jakies znaczenie, moga sie do czego przydac?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0