Jak sprawdzić, "jakim numerem" jest dany znak? Np. wiem, że a to inaczej 97, ale skąd mam wiedzieć, jaką literką jest 1?
scanf("%c",&litera);
printf("%d",(int)litera);
1 to taki uśmiech w konsoli. przypisanie numerków do znaków nazywa się tablicą ASCII.
Może źle się wyraziłem:
int y = 97;
char wynik = (char)y;
cout << wynik;
to mi wyświetli literkę 'a' - ale jakie kody mają znaki specjalne, np strzałki?
ZTCW, to nie ma ich w ASCII.
@krwq: No własnie o to mi chodzi: czym właściwie jest ten uśmiech?
jak chcesz strzałki to pod windowsem (i tylko pod windowsem) możesz skorzystać z biblioteki conio.h, w której znajduje się funkcja getch() która zwraca wciśnięty klawisz (nie wypisuje go na ekran) oraz funkcja getche() która zwraca wciśnięty klawisz i wypisuje go na ekran.
wydaje mi się, że strzałki mogą są kombinacją dwóch znaków, ale to musisz sprawdzić:
#include <conio.h>
#include <stdio.h>
int main()
{
while (1)
{
printf("kod: %d\n",(int)getch());
}
}
@ krwq: ok, to już sobie poradzę z tym. Ale możesz odpowiedzieć, jesli wiesz, czym jest ten uśmiech? bo przeciez nie znakiem uszmieszka, wymyslonym tylko po to, by sobie pisac emotki w konsoli;) właściwie interesują mnie znaki 1-4, co takiego one właściwie robią?
co takiego one właściwie robią?
obecnie? nic. wyglądają. większość kodów sterujących w ASCII to zaszłości historyczne. w użyciu są NUL, CR, LF, HT, gdzieniegdzie FF i BEL.
jeśli wyświetlasz na konsoli taki SOH i dostajesz buźkę, to jedynym zastosowaniem tego znaku jest buźka.
a czy w takim razie, w transmisji po rs mają jakies znaczenie, moga sie do czego przydac?
zależy to od Ciebie jaki protokół sobie wymyślisz.