Do tej pory uczyłem się pisać programy w trybie konsoli.
Chciałbym spróbować przenieść aplikację w tryb graficzny za pomocą środowiska dajmy na to C++ BUilder 6 Personal.
Odpowiadając na moje pytania pomożesz mi zabrać się do sprawy w możliwe bardziej efektywny sposób.
Zatem mam prostą aplikację orientowaną obiektowo, która realizuje następujące, proste czynności:
-użytkownik wpisuje dane
-program wykonuje jakieś tam obliczenia (jeśli to konieczne, upraszczając możemy przyjąć, że np. sumuje dane wejściowe).
-wyświetla wynik na ekranie
Pytania:
-
Od czego mam zacząć chcąc przenieść taki hipotetyczny kod w tryb graficzny? Wskazówki na co powinienem zwrócić uwagę w celu uniknięcia klasycznych błędów(jeśli takie są) przy przesiadce z konsoli.
-
Czy ma ktoś jakiś pomysł na "architekturę" takiego programu? Przepis, który pozwoli mi na starcie nadać hierarchię czynnościom, których wykonanie pozwoli mi osiągnąć cel - prosty model prostej aplikacji.
-
Czy moje pliki nagłówkowe z klasami pozbawione operacji strumienia "std::cout oraz std::cin" zmienią się drastycznie? Pytanie mało precyzyjne ale w większości są to instrukcje warunkowe if oraz pętle for.
-
Czy istnieje literatura wprowadzająca do IDE Borladna (najlepiej w języku polskim)? Zamierzam rozwijać umiejętność posługiwania się Builderem.
-
Czy operacje na plikach za pomocą <fstream> zachodzą tak samo czy może w trybie graficznym trzeba użyć innych narzędzi?
PS. Proszę mi wybaczyć że nie ma tu kodu
Pozdrawiam i dziękuję za porady