Teoretyczne porady przy przeniesieniu z konsoli w tryb graficzny

0

Do tej pory uczyłem się pisać programy w trybie konsoli.
Chciałbym spróbować przenieść aplikację w tryb graficzny za pomocą środowiska dajmy na to C++ BUilder 6 Personal.

Odpowiadając na moje pytania pomożesz mi zabrać się do sprawy w możliwe bardziej efektywny sposób.

Zatem mam prostą aplikację orientowaną obiektowo, która realizuje następujące, proste czynności:
-użytkownik wpisuje dane
-program wykonuje jakieś tam obliczenia (jeśli to konieczne, upraszczając możemy przyjąć, że np. sumuje dane wejściowe).
-wyświetla wynik na ekranie

Pytania:

  1. Od czego mam zacząć chcąc przenieść taki hipotetyczny kod w tryb graficzny? Wskazówki na co powinienem zwrócić uwagę w celu uniknięcia klasycznych błędów(jeśli takie są) przy przesiadce z konsoli.

  2. Czy ma ktoś jakiś pomysł na "architekturę" takiego programu? Przepis, który pozwoli mi na starcie nadać hierarchię czynnościom, których wykonanie pozwoli mi osiągnąć cel - prosty model prostej aplikacji.

  3. Czy moje pliki nagłówkowe z klasami pozbawione operacji strumienia "std::cout oraz std::cin" zmienią się drastycznie? Pytanie mało precyzyjne ale w większości są to instrukcje warunkowe if oraz pętle for.

  4. Czy istnieje literatura wprowadzająca do IDE Borladna (najlepiej w języku polskim)? Zamierzam rozwijać umiejętność posługiwania się Builderem.

  5. Czy operacje na plikach za pomocą <fstream> zachodzą tak samo czy może w trybie graficznym trzeba użyć innych narzędzi?

PS. Proszę mi wybaczyć że nie ma tu kodu
Pozdrawiam i dziękuję za porady

0

A ja się spytam, tak z ciekawości. W czym pisałeś te aplikacje konsolowe?

0

Równolegle w Code::Blocks i w C++ Borland Builder 6 Personal,
temat dotyczy C++ BB6 ;)

0

Najlepiej znajdź jakiś kurs na necie gdzie są jakieś podstawy a z upływem czasu zacznij pytać na forum jak w necie nie znajdziesz.
Ja zacząłem w sumie w builderze coś robić z tydzień temu wcześniej w delphi pisałem trochę. JA zaczynam od stworzenia funkcji a potem sobie dopiero wszystko wstawiam na forme itp.

0

Nie ma zbytnio zasad "przenoszenia". Normalnie przenoś, a cin zastąpisz po prostu komponentem np, TEdit, a cout TLabel. Reszta tak samo, pliki - taka sama obsługa fstream. Z tym, że C++ Bulider ma w komponencie np. TMemo już wbudowane metody odczytu/zapisu tekstu.

0

dzięki dam radę :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1