curses C jeśli na danym polu

0

Witam,
Mam taki oto problem.
Piszę sobie programik wykorzystując bibliotekę curses pod windows.
Ustawiam sobie jakiś znak na polu (a,b) [wiersz, kolumna].
np.

int a=11, b=13;
move(a,b);
printw("g");
 

I teraz potrzebuję warunku, że jeśli np. na polu (a-1,b) znajduje się dowolny znak, wcześniej przeze mnie wstawiony (np. "a") to ma wykonać pewne polecenia. I właśnie tutaj pytanie: jak zapisać ten warunek?

0

Wymyśliłam coś takiego:

 
move(a,b-1);
if (printw("a")) .............;

ale tak nie działa...

0

Nie mam doczynienia z tą biblioteką, ale musi być (tzn. może być, nie musi) funkcja, która zwraca znak z danego pola. printw(...) służy jedynie do wypisywania, z tym nic nie zrobisz.

0

Hmm, a jak by się taka funkcja nazywała w zwykłym c/c++? Chodzi mi o to, że może istnieje jakaś analogia

0

W zwykłym C/C++ czegoś takiego nie ma. Najwyżej w WinAPI lub w tym Curses. Poszukaj na necie. Obczaj całą bibliotekę z grubsza, a potem poszukaj coś w WinAPI czy da się w konsoli wyciągnąć znak o współrzędnych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1