Ogolny schemat tworzenia programu w obiektowym

0

Witam,mam takie do Was pytanie czy jest jakis taki schemat pisania kodu?Ze najpierw klasa nastepnie konstruktor, pozniej ewentualnie mozna to aczkolwiek nie trzeba itd ?Czy jest cos takiego chodzi mi o taki ogolny schemta dzialania,bo c# juz znam z teorii dam sobie rade z wiekszoscią ale musze znac kolejnosc wykonywania dzialan co krok po kroku sie robi,bo mysle ze cos takiego jest?Byłbym bardzo wdzieczny za umiesczenie czegos takiego albo moze osoba ktora juz sie tym zajmuje moze moglaby napisac tutaj taki maly schemat dzialania.Bo to jest moja glowna przyczyna niemoznosci pisania zcego kolwiek nie wiem tak na prawde od czego zaczac(no od klasy :))ale co dalej.

0

Przeczytaj: "Piekny kod" i "Czysty kod" ;) A zaczyna sie od modelu np w UMLu ;) A z tego jest generowany automatycznie szablon kodu.

0

Ja nie do konca jestem pewien czy mnie zrozumiecie ale ja tego sobie tak z palca nie wyssalem,a mowie o tym dlatego ze mialem kiedys fajna babke z polaka i przed matura ona nam dala taki oglny schemat pisania wypracowania na maturze co krok po kroku powinno sie znajdowac no i wlasnie to bylo super bo jaki by temat nie byl zawsze mialem te 70%(na probnych ;D) czy bylo trudne czy nie i teraz wlasnie poszukuje takiego schematu dzialania w obiektowym jezyku(akurat teraz o c#).Takze bede bardzo wdzieczny za cosik takiego :)

0

Tak jest generowany, ale kod nie jest ani czysty ani piękny. poza tym większość darmowych obsługuje UML 1.7 więc niestety 2.0 który jest standardem odpada(kolejny powód, aby nie generować kodu z uml). Ja polecam szczególnie staruml, odrazam argouml :/

schemat:

  1. Pomysł
  2. napisanie schematu użycia i schematu klas UML
  3. teraz przechodzimy do kompilatora IDE i rozpisujemy klasy, metody i je łączymy, testujemy i znów piszemy. Kod napisany jest pod schemat z UML'a.

Rady? Piszesz kod etapami, od najmniej złożonej klasy do największej. Na przykład przy szachach piszesz najpierw klase abstrakcyjną pionek, później na przykład szachownica, bo to w kolejności ci jest potrzebne a na sam koniec klasy dziedziczące np. Król, czy goniec. Programowanie jest cool, bo nie ma schematów :D

Ogólnie UML jest coś takiego jak mapa myśli, rozpisany projekt, ale bez kodu. Coś jak ala pseudokod. :) Tylko, że dokładny

0
miho89 napisał(a)

Ja nie do konca jestem pewien czy mnie zrozumiecie ale ja tego sobie tak z palca nie wyssalem,a mowie o tym dlatego ze mialem kiedys fajna babke z polaka i przed matura ona nam dala taki oglny schemat pisania wypracowania na maturze co krok po kroku powinno sie znajdowac no i wlasnie to bylo super bo jaki by temat nie byl zawsze mialem te 70%(na probnych ;D) czy bylo trudne czy nie i teraz wlasnie poszukuje takiego schematu dzialania w obiektowym jezyku(akurat teraz o c#).Takze bede bardzo wdzieczny za cosik takiego :)

Porównanie j. polskiego do programowania jest mocno średnim pomysłem. :p
Może zainteresuj się wzorcami projektowymi.

0
Enril Soul napisał(a)

Na przykład przy szachach piszesz najpierw klase abstrakcyjną pionek, później na przykład szachownica, bo to w kolejności ci jest potrzebne a na sam koniec klasy dziedziczące np. Król, czy goniec.

Nie dawaj takich przykładów, bo ktoś jeszcze zacznie tak robić i będzie powielał identyczne klasy pod różnymi nazwami.

Ogólnie schemat tworzenia aplikacji może być taki:

  1. Zastanowić się, co to ma w ogóle być. ;)
  2. Zebrać wymagania, określić jej funkcjonalność.
  3. Określić moduły, z których będzie się składać.
  4. Określić klasy i ich odpowiedzialności.
  5. Napisać szkielety klas i metod.
  6. Napisać testy.
  7. Zaimplementować metody.
0

a potem i tak połowa z tego się zmieni :> ale szczegół

0

@up - wprowadzanie zmian idzie w zasadzie wg tego samego schematu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1