Gra wisielec - liczba liter a obrazki

0

Cześć,

Piszę grę wisielec w android studio i Javie.
Mam 4 obrazki do gry.

Problem w tym, że niektóre słowa mają 3 litery (np. dog) a niektóre po 8-10 liter.
Jak dostosować ilość obrazków do różnych wariantów liter, jeśli użytkownik nie zgadnie litery?

1

OK, jeszcze raz - napisz o jakie obrazki chodzi?
Co z tymi literami?
W czym masz problem?

Bo na razie to z Twojego posta nic nie wynika.
Fajnie też, jakbyś dał jakiś kod, pokazał miejsce, w którym utknąłeś - ale w sumie tutaj nie jest to konieczne, bo na razie za bardzo nie da się zrozumieć, co masz na myśli i o co pytasz.

2

@Szymon137: A to nie jest tak, że zawsze masz te samo szans nieważne ile liter w słowie?

3

Obrazki w wisielcu przedstawiają ilość popełnionych błędów, nie mają żadnego związku z długością zgadywanego wyrazu, czy się mylę?

0

Mamy np. słowo dog. Ma ono 3 litery. Użytkownik 3 razy kliknie w zła literę a obrazki są 4 (4 to ostatni i koniec gry). Czyli po wprowadzeniu trzech niewłaściwych liter użytkownik jest dopiero w 3/4 "robienia" wisielca.

0

No i?
Wytłumacz gdzie jest problem.

Albo przeanalizuj na spokojnie na czym polega gra w wisielca.

0

Zagraj sobie kilka razy, to ogarniesz jak ma działać ta gra: https://hangmanwordgame.com/

1

Autor posta ma problem z algorytmami i projektem aplikacji. To jest niezależne i od platformy systemowej (Windows, Android, IOS) i od narzędzia programistycznego

0

Raczej jest młody i się uczy, nie ma w tym nic złego, to że ktoś ma 10lat doświadczenia i teraz oczekuje, że każdy początkujący, który zacznie się uczyć wszystko będzie umiał, a ktoś ma 5 miesięcy to nie trzeba aż tak go przyciskać, za 10 lat też będzie ogarniał wszystko bardzo dobrze i sobie z każdym problem poradzi takie jest życie.

0

W grze "Wisielec" liczba liter w wyrazie jest zazwyczaj widoczna, ale obrazek postaci wisielca zmienia się, gdy użytkownik popełnia błędne zgadywania liter. Każdy błąd powoduje, że wisieliec jest rysowany krok po kroku, co tworzy napięcie i dodaje emocji do rozgrywki. Ale co ważna po trzecim nieodgadnięciu prawidłowego wyrazu to dopiero 3/4 robienia wisielca jak pisze przedmówca, zgadzam się z tym.

0

Po prostu nie patrz na ilość obrazków tylko na jego LOD (level of detail). Ten możesz wyrazić za pomocą liczby zmiennoprzecinkowej. Wtedy masz dodatkową optymalizację bo wystarczy jeden obrazek. Jeśli zakodujesz obrazek np. za pomocą progresywnego enkodera to LOD masz praktycznie za darmo.

PS: Mały protip Jeśli zastąpisz obrazek wisielca czymś bardziej przykuwającym uwagę to uczynisz grę atrakcyjniejszą (element nagrody).

1
loza_prowizoryczna napisał(a):

PS: Mały protip Jeśli zastąpisz obrazek wisielca czymś bardziej przykuwającym uwagę to uczynisz grę atrakcyjniejszą (element nagrody).

Nagrody za źle zgadnięte literki :D ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1