Wewnętrzna apka na iOS - build w Github Actions

0

Cześć,

Mam małą aplikacje używaną na potrzeby wewnętrzne w firmie. Apka napisana jest we Flutterze. Testuje mozliwość by zdeployowac ją również na iOSa. Jako że wczesniej nie miałem do czynienia z developmentem czegokolwiek na iOS, czy ktoś byłby mi w stanie streścić w skrócie co potrzebuje ogarnąć żeby było to mozliwe. Założenia:

  1. Nie mam żadnego urządzenia z macOS
  2. Mam 1 telefon z iOSem 16.x
  3. Do builda chcę użyć Github Actions
  4. Apka jest apką wyłącznie wewnętrzna - nie będzie wrzucana do AppStore
  5. Wolałbym uniknąć płacenia jakichś opłat licencyjnych

Czy da radę zrobić to w ten sposób? Czego potrzebuję by ugryźć temat? Wszytskie tutoriale koncza się na tym - klilnij i wygeneruj certyfikat apple mając konto apple :-D

0

Potrzebujesz:

  • systemu MacOS
  • aktywnego konta developera - czyli abonament miesięczny

Bez opłacenia konta developera możesz skompilować tylko w trybie Debug, bo nie dostaniesz certyfikatu do podpisania aplikacji. Co do użytku wewnętrznego, to nie ma czegoś takiego. Jest tylko TestFlight (ograniczenie czasowe) albo publicznie w sklepie. No chyba że masz Maka na swoim biurku, podłączysz do niego iPhone przez USB i wrzucisz sobie aplikację przez flutter run

Nawet gdy zechcesz wrzucić do TestFlight, to i tak Apple musi zaakceptować aplikację. Przez usb instalujesz tak jak na Androidzie (ale bez opłacenia konta developera tylko w trybie debug).

Co do Github Actions to nie wiem jak to dokładnie działa, ale zwykle wymagany jest dostęp sieciowy do MacOS i pewnie tam buduje, a artefakty wrzuca na konto developera Apple, potem możesz dać do review i do sklepu albo TestFlight

0

No zaraz a TestFlight?

0

Można mieć swoją wewnętrzną aplikację na iOS ale potrzebujesz konta enterprise.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1