Problem z buildem mimo braku zmian

0

Potrzebowałem zrobić builda apki. Odpaliłem projekt, zrobiłem 'gradlew bundleRelease' i pojawia się błąd

FAILURE: Build failed with an exception.

* What went wrong:
Execution failed for task ':app:processReleaseManifest'.
> Manifest merger failed : uses-sdk:minSdkVersion 19 cannot be smaller than version 21 declared in library [com.facebook.react:react-native:0.71.0-rc.0] /Users/jam/.gradle/caches/transforms-2/files-2.1/4917fb6d31f8c89c5a0a399d373f6b29/jetified-react-native-0.71.0-rc.0-release/AndroidManifest.xml as the library might be using APIs not available in 19
        Suggestion: use a compatible library with a minSdk of at most 19,
                or increase this project's minSdk version to at least 21,
                or use tools:overrideLibrary="com.facebook.react" to force usage (may lead to runtime failures)

Tutaj dostałem WTF, ponieważ nic nie zmieniałem.
Podniosłem wersję minSDK na 21 i dostaję

> Task :app:bundleReleaseResources FAILED

FAILURE: Build failed with an exception.

* What went wrong:
Execution failed for task ':app:bundleReleaseResources'.
> A failure occurred while executing com.android.build.gradle.internal.tasks.Workers$ActionFacade
   > Android resource linking failed
     /Users/jam/.gradle/caches/transforms-2/files-2.1/0f70010208152bdecdcbf35bb7caa160/core-1.7.0/res/values/values.xml:105:5-114:25: AAPT: error: resource android:attr/lStar not found.

Próbowałem różnych rozwiązań na SO, ale ostatecznie nic nie chce działać. Macie jakiś pomysł? Ostatni raz builda robiłem z tego samego kodu około 2/3 tygodnie temu

2

A klasycznego "wykasuj wszystkie cache" próbowałeś? Wliczam w to wszelakie sdk, gradle cache, node_modules itd.

1

Jeśli budujesz przez IDE to możesz jeszcze wyłączyć IDE, wykasować metadane IDE i zaimportować projekt ponownie

0

@dzek69 node_module usunąłem oraz wykonałem gradlew clean. Próbowałem też na na Macu z m1 to zrobić, gdzie robię builda na iOS i to samo, chociaż wcześniej tam tez testowałem na androidzie

@KamilAdam: build robię zawsze z poziomu konsoli, z poziomu IDE to nawet nie wiem jak odpalić

2

Nie używam ReactNative, ale to że niczego nie zmieniałeś to nie znaczy, że nie zostały podniesione automatycznie wersje jakichś zależności. Sprawdź dokładnie, czy wszędzie ustawiasz wymuszanie konkretnej wersji, często domyślnie jest tak, że przy przebudowaniu projektu automatycznie i tak aktualizuje do nowszych wersji, chyba że jawnie tego zabronisz.

0

@Michalk001: Mocno starą wersję react-nativa miałeś.
Minimalne SDK 21 jest od ponad roku (może od 2 lat?).
Musisz zmienić minimum sdk na 21.

0

@malencki: Właśnie jak podniosłem wersję to wyszedł ten drugi problem.

1

@Michalk001: no tak. Jestem zabiegany dzisiaj i nie doczytałem :D
aapt wylatuje, że brakuje mu czegoś w values.
Próbowałeś usunąć cały folder android?

Tak bez projektu, ciężko mi powiedzieć co jest nie tak.

0

@malencki: Folder android w projekcie czy jakiś inny?

1

@malencki:
Trzeba było dodać do android/build.gradle
Na początku pliku

def REACT_NATIVE_VERSION = new File(['node', '--print',"JSON.parse(require('fs').readFileSync(require.resolve('react-native/package.json'), 'utf-8')).version"].execute(null, rootDir).text.trim())

W allprojects

allprojects {
    configurations.all {
        resolutionStrategy {
            // Remove this override in 0.65+, as a proper fix is included in react-native itself.
            force "com.facebook.react:react-native:" + REACT_NATIVE_VERSION
        }
    }
    ...
}

I build przeszedł

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1