[android studio] Nasłuchiwanie zapytania

0

Cześć, piszę prostą apkę w android studio i potrzebuję by mogła ona odebrać requesta najprostszego z arduino (a konkretnie z czujnika podpiętego do arduino). I teraz nie wiem jak to ugryźć, potrzebuję po prostu najprostszego nasłuchiwania requesta z anduino w sieci lokalnej bo wszystko ma być połączone poprzez wifi. Proszę bardzo o jakąś sugestię bo nie wiem z ,której strony to ugryźć.

Czyli tak skrótowo arduino dostaje sygnał z czujnika i wysyła po lokalnej sieci wifi requesta do apki (tylko ,że jest sygnał, bez parametrów). Jak to zrobić prosto i w miarę sensownie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

1

No najprościej to pewnie po udp tzn apka na telefonie odbiera pakiet udp, a urządzenie go wysyła. W sieci znajdziesz pełno przykładów jak nasłuchiwać pakietów udp na Androidzie

2

prosto czy dobrze?

Pierwszą z brzegu trudność widzę, że telefon ma dynamiczny adres.

W kategorii "dobrze", to używa się "trzeciego" serwera., np serwer kolejki komunikatów
Na mikrourządzeniach jest popularny protokół MQTT

0

Dziękuję za sugestię z tym MQTT na pewno rozważę. Co do tego dynamicznego adresu to tutaj sam przyznam nie do końca jestem pewien jak to zrobić. Nie chodzi mi o adres zewnętrzny tylko o adres w sieci lokalnej ponieważ ma to tylko działać lokalnie. No i właśnie skoro lokalnie to "trzeci" serwer odpada.

1

Adres telefonu nie powinien mieć znaczenia. Wszystkie urządzenia obecne w sieci mogą uzyskać ip telefonu, jeśli otrzymają udp broadcast wysłany przez telefon. Dodatkowo, urządzenia powinny odpowiedzieć na broadcast i w ten sposób telefon uzyska listę urządzeń z ich adresami ip i będzie wiedzieć z którego urządzenia przyszedł pakiet udp, gdy będzie prowadził nasłuch.

Możesz też użyć http, ale wtedy trzeba zestawić połączenie, tzn po jednej stronie musi nasłuchiwać serwer http

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1