Zastanawia mnie jak w pracy wygląda podział zespołu. Otóż wiadomo, że nie każdy ma zmysł graficzny i nie potrafi zaprojektować interfejsu użytkownika a woli raczej pisać logikę aplikacji. Wobec tego jak to wygląda u Was? Każdy odpowiada za wszystko czy zespół jest jakoś podzielony na designerów , developerów i testerów (chociaż testerów to wiadomo mnie chodzi raczej o te dwie pierwsze opcje).
U nas na 20 programistów jest 1 grafik, który zajmuje się rysowaniem i CSSami. Programiści zajmują się programowaniem i HTML, w sytuacji, gdy nasze automagiczne mechanizmy go nie wygenerują same.
Ale w mniejszych firmach to różnie bywa.
Większość pracy, którą wykonuję, nie wymaga żadnego interfejsu dla użytkownika. Często nawet gdy jest konieczny, nie musi być piękny, bo ma tylko udostępniać funkcjonalności.
A kiedy robię coś dla użytkownika, i nie podoba mu się to co ja proponuję (a grafikiem nie jestem, więc się nie wysilam, by było pięknie) to proszę go, by sam określił, czego chce.
Mozesz tez trafic do zespolu ktory sie sam organizuje i wtedy kazdy wybiera co robi, slowa kluczowe dla google: Agile, Scrum. Ew. w ramach firmy sa zespoly ktore sie specjalizuja w danej dzialce (np jakosc, czesc serwerowa, gui, security itp) i jestes gdzies przydzielany po rekrutacji.
Każdy odpowiada za wszystko czy zespół jest jakoś podzielony na designerów , developerów i testerów
Zależy ile osób pracuje nad projektem, jak dwie-trzy to trudno tak wydzielać, jak 100 to oczywiście że są to całe osobne zespoły.
jak pracują 3-4 osoby i w górę, to normalka, że są wydzielone osoby do specyficznych sfer projektu. Np jeden frontend developer (może być równocześnie grafikiem, bądź to jest inna osoba) + programiści + ew team leader (może być jednym z programistów)
w mojej poprzedniej agencji, w której pracowałem proporcje były mniej więcej takie:
1 grafik
1 css'man
3-4 programistów