Cześć, robię prostą grę w kółko i krzyżyk. Wiem, że jest wiele niedociągnięć ale jedyne czego mi brakuje na ten moment aby zadanie było skończone to jakiś mechanizm inteligentnego komputera. Czyli jeśli my jako gracz postawimy dwa X w ciągu to komputer nam odpowie i postawi O.
import java.util.Random;
import java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// kolko krzyzyk
//
Random random = new Random();
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
int wyborYKomputer = 0;
int wyborXKomputer = 0;
int wyborY = 0;
int wyborX = 0;
int iloscX = 0;
char[][] plansza = new char[3][3];
for (int i = 0; i < plansza.length; i++) {
for (int x = 0; x < plansza.length; x++) {
plansza[i][x] = '_';
}
}
for (int z = 0; z <= 9; z++) {
wyborYKomputer = random.nextInt(3);
wyborXKomputer = random.nextInt(3);
if (plansza[wyborYKomputer][wyborXKomputer] != 'o' && plansza[wyborYKomputer][wyborXKomputer] != 'x') {
plansza[wyborYKomputer][wyborXKomputer] = 'o';
}
System.out.print("Wybierz wspolrzedne dla swojego krzyzyka Y ");
wyborY = scanner.nextInt();
System.out.print("Wybierz wspolrzedne dla swojego krzyzyka X ");
wyborX = scanner.nextInt();
if (plansza[wyborY][wyborX] != 'o' && plansza[wyborY][wyborX] != 'x')
plansza[wyborY][wyborX] = 'x';
for (int i = 0; i < 3; i++) {
if (plansza[i][0] == plansza[i][1] && plansza[i][1] == plansza[i][2] && plansza[i][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[i][0]);
}
}
for (int j = 0; j < 3; j++) {
if (plansza[0][j] == plansza[1][j] && plansza[1][j] == plansza[2][j] && plansza[0][j] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[0][j]);
}
}
if (plansza[0][0] == plansza[1][1] && plansza[1][1] == plansza[2][2] && plansza[0][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[0][0]);
}
if (plansza[2][0] == plansza[1][1] && plansza[1][1] == plansza[0][2] && plansza[2][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[2][0]);
}
for (int i = 0; i < 3; i++) {
if (plansza[i][0] == plansza[i][1] && plansza[i][1] == plansza[i][2] && plansza[i][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[i][0]);
}
}
for (int j = 0; j < 3; j++) {
if (plansza[0][j] == plansza[1][j] && plansza[1][j] == plansza[2][j] && plansza[0][j] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[0][j]);
}
}
if (plansza[0][0] == plansza[1][1] && plansza[1][1] == plansza[2][2] && plansza[0][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[0][0]);
}
if (plansza[2][0] == plansza[1][1] && plansza[1][1] == plansza[0][2] && plansza[2][0] != '_') {
System.out.println("Wygral gracz " + plansza[2][0]);
}
for (int i = 0; i < plansza.length; i++) {
for (int x = 0; x < plansza[i].length; x++) {
System.out.print(plansza[i][x] + " ");
}
System.out.println();
}
}
}
}