Pętla for w Java

0

Hej mam problem z petla w javie:

int groszx=50;
for (int i=0;i<9;i++)
{
    image(groszek,groszx,250,25,40);
}

Jaka wartosc dodac do groszx lub co zmienic zeby tworzyl on kolejne groszki tj. na zdjeciu nizej?
Obecnie jak dodaje jakąś wartość do groszx w image to przesuwa mi tylko groszka, a nie tworzy kolejne

screenshot-20200502162233.png

1

Zamiast przekazywać tę samą referencję to spróbuj stworzyć nowy obiekt

0

@PerlMonk:
Mam ci pokazać screen zadania, mamy uzupełnić poszczególne miejsca w kodzie nie DOPISUJĄC NOWYCH rzeczy typu obiekty klasy itp.

1

A jakie wartości próbowałeś? Jaki był efekt?

1

To najwyraźniej wystarczy w miejscu groszx+??? wstawiać kolejne wartości

0

Wstawiałem min +60 żeby przesuwało się o tyle na osi X, przesuwała sie sama moneta nie tworząc przy tym kolejnych, musi być tam zapewne jakiś szczegół którego nie rozumiem, nie wiem dlaczego nie tworzy kolejnych monet, albo tworzy w tym samym miejscu co ta pierwotna moneta tylko wtedy dlaczego nie przesuwa się o tą wartość przy "groszx".

1

Zauważ że w takim przypadku w każdej iteracji będzie 60, a na to wychodzi że każda kolejna iteracja powinna zwiększać wartość o 60. Np groszx+60*i

0

Próbowałem także wcześniej groszx+60+120+180 itd. lecz efektu też nie było, dlaczego akurat mnożenie przez zmienna z pętli?

1

No bo każda iteracja powinna mieć inną wartość, o 60 więcej niż poprzednia

1

Spróbuj groszx+(i * 60). Zmienna „i” przyjmuje kolejne wartości 0, 1, 2, ... dzięki czemu będziesz przesuwał o kolejne 60-tki. Anyways, powinieneś powtórzyć/nauczyć się jak działa pętla i zmienne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1