Pobieranie dwucyfrowych int w casie gry

Odpowiedz Nowy wątek
2019-01-06 00:16
0

Cześć.
Piszę właśnie prostą grę matematyczną. Co kilka sekund na ekranie pojawia się równanie matematyczne zajmując losowe miejsce. Po upłynięciu określonego czasu pojawia się kolejne jednak w innym miejscu i nie kasuje poprzedniego. I tak cały czas. Jedynym sposobem na usunięcie równania z ekranu ma być podanie na nie prawidłowej odpowiedzi. No i tu właśnie mój problem. Nie potrafię tego zrobić tak żeby podczas gry wpisywać jakieś 1 i 2 cyfrowe inty i zatwierdzać odpowiedź enterem. Czy ktoś może ma jakiś w miarę prosty do zaimplementowania pomysł?

Pozostało 580 znaków

2019-01-06 04:45
0

Równania trzymaj w liście. Gdy gracz wpisze odpowiedź i zatwierdzi ją enterem, po prostu przeszukasz listę, sprawdzając, czy odpowiedź rozwiązuje dane równanie.

Samo wpisywanie musisz zaimplementować jako pole edycji (EditBox?). Jeśli nie możesz używać Systemu GUI (Swing? JavaFX?), to możesz napisać własną kontrolkę, która w w przypadku otrzymania cyfry z klawiatury, doda ją do swojego łańcucha znaków i odświeży widok na ekranie. Na backspace i enter ten obiekt też może reagować.

Polecam grę Tux Math ( https://sourceforge.net/projects/tuxmath/ ), która właściwie robi to co chcesz osiągnąć w swojej grze. Ma otwarte źródła, więc możesz się nauczyć jak to jest zrobione ;)

edytowany 2x, ostatnio: Spine, 2019-01-06 04:49

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0