Czy uzytkownik moze wpisac nazwe obiektu.

Odpowiedz Nowy wątek
2018-09-11 22:09
0

Hipotetycznie jest program do logowania, ktory pyta o podstawowe dane. Czy po dodaniu wszystkich informacji nazwa obiektu moze byc np loginem uzytkownika? Np
User user = new User(); Ale w przypadku nastepnego uzytkownika nie moze byc juz obiektu o nazwie user tylko inny.Nie rozumiem jak to robi sie w praktyce aby kod sam tworzyl rozne obiekty o roznych nazwach.

Pozostało 580 znaków

2018-09-12 00:00
0

Generalnie nie ma czegoś takiego jak "Nazwa obiektu". Co najwyżej nazwa klasy...
Obiekty mają jakieś stany, które określane są przy pomocy pól i metod które dany obiekt posiada.
Na przykład twoja klasa User może mieć pola name, email, address.
I teraz te pola możesz edytować w trakcie życia obiektu (user.setName("Franek"), ustawić podczas jego tworzenia (przy pomocy konstruktora, np. User user = new User("Franek", "[email protected]", "") lub nadać domyślne wartości w klasie. To tak po krótce, podstawowe przypadki.
Tutaj Tobie chodzi prawdopodobnie o coś takiego:

class User {
private String name;
private String email;

public User(String name, String email) {
  this.name = name;
  this.email = email;
}

// gettery i settery
}

I teraz tworząc swój obiekt usera możesz mu podać wartości pól w konstruktorze:

User myUser = new User("Andzrej", "[email protected]")

i później ich używać.
Mam nadzieję, że wystarczająco prosto i jasno :)

edytowany 1x, ostatnio: TakiTamPiekarz, 2018-09-12 00:01

Pozostało 580 znaków

2018-09-12 09:24
2

@zduninho88 a zastanowiłeś sie jaki to miałoby niby mieć sens? Jak chciałbyś użyć takiej zmiennej skoro nie znasz jej nazwy? Pokaż mi przykład kodu który chciałbyś w oparciu o taki mechanizm napisać...
Tożsamość obiektów określają ich wlaściwości, a nie nazwa referencji.


Na PW przyjmuje tylko (ciekawe!) zlecenia. Masz problem? Pisz na forum, nie do mnie.

Pozostało 580 znaków

2018-09-12 10:28
cs
0

@zduninho88, wydaje mi się, że jesteś początkujący, ale kombinujesz. Jeśli przewidujesz, że aplikacja ma np. trzech konkretnych użytkowników np. ALA, KASIA, JANEK i tylko oni będą się np. logować to robisz trzy zmienne obiektowe np. userAla, userKasia i userJanek i tworzysz dla nich obiekty rozpoznając login. Jeśli liczba użytkowników jest duża, to nie tworzysz zmiennej obiektowej dla każdego użytkownika, ale tworzysz obiekt i wstawiasz go do jakieś kolekcji np. tablica albo HashMap z kluczem w postaci np. imienia użytkownika, wtedy obiekt użytkownika KASIA jest dostępny przez hashMap("KASIA"). Jeśli aplikacja ma być "poważna" to korzystasz z bazy i ORMA, wtedy żeby dostać się do obiektu dla KASIA kierujesz odpowiednie zapytanie z danymi użytkownika. Nazwa zmiennej ma znaczenie tylko dla Ciebie i tylko w trakcie tworzenia programu, gdy program już działa i tworzone byłyby zmienne o nazwach wprowadzonych przez użytkownika (np. na podstawie loginu), to dla Ciebie one nie miałyby już żadnego znaczenia, bo program już jest napisany.

Pozostało 580 znaków

2018-09-12 23:30
1

Pewnie chodzi o strukturę danych słownik/mapa, ale początkujący nie potrafi tego wyrazić.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.

Pozostało 580 znaków

2018-09-13 02:49
0

Nie do końca rozumiem, ale spróbuję (czyli zgadywanka: co poeta miał na myśl). Oprócz tego, co napisali inni, to:

Ale w przypadku nastepnego uzytkownika nie moze byc juz obiektu o nazwie user tylko inny.
Nie rozumiem jak to robi sie w praktyce aby kod sam tworzyl rozne obiekty o roznych nazwach.

To nie ma przeszkody, żeby do tworzenia różnych użytkowników zawsze był tworzony obiekt i zapisywany w zmiennej o nazwie user.
Zmienna to zmienna, może trzymać różne wartości (BTW ktoś tu ostatnio argumentował na forum, że ludzie rozumieją ideę przypisywania różnych wartości do zmiennych? Dobra, to niekoniecznie jest dobra praktyka, ale mimo wszystko...).

Może mieć również różny zasięg, np. zmienna user może być zmienną, która będzie widoczna tylko w konkretnej funkcji - wtedy drugi raz się wywoła funkcja i będzie tworzona druga zmienna o tej samej nazwie. Później utworzony obiekt można gdzieś dodać do jakiejś kolekcji, jak już ktoś wspomniał.

No i nazwa zmiennej to nazwa w kodzie, widoczna w języku programowania, a nie dla użytkownika. User o nazwie Mateusz niekoniecznie będzie miał zmienną Mateusz, wiadomo.

No ale to moje dwa grosze, za cholerę nie wiem, czy w ogóle zrozumiałem pytanie. Ale 4 osoby przede mną się wypowiedziały, więc jest szansa, że ktoś z tej piątki zrozumiał.


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 1x, ostatnio: LukeJL, 2018-09-13 02:51

Pozostało 580 znaków

2018-09-14 09:11
0

Dziękuję za odpowiedz. Odpowiedzi nakierowały mnie na dalszy temat. Właśnie o to mi chodziło, kiedy nie wiemy ilu użytkowników będzie w aplikacji i nie zapiszemy ich z palca w kodzie. Czyli rozumiem, że mogę tworzyć wielu użytkowników uzywając tylko jednego obiektu?

Pozostało 580 znaków

2018-09-14 16:25
0
zduninho88 napisał(a):

Dziękuję za odpowiedz. Odpowiedzi nakierowały mnie na dalszy temat. Właśnie o to mi chodziło, kiedy nie wiemy ilu użytkowników będzie w aplikacji i nie zapiszemy ich z palca w kodzie. Czyli rozumiem, że mogę tworzyć wielu użytkowników uzywając tylko jednego obiektu?

Zapraszam się do zapoznania się z tablicami /array/ (a potem z listami /list/, a następnie z resztą kolekcji /collection/). Czy o to chodzi?

edytowany 1x, ostatnio: Tyvrel, 2018-09-14 16:26

Pozostało 580 znaków

2018-09-14 16:44
0
zduninho88 napisał(a):

Dziękuję za odpowiedz. Odpowiedzi nakierowały mnie na dalszy temat. Właśnie o to mi chodziło, kiedy nie wiemy ilu użytkowników będzie w aplikacji i nie zapiszemy ich z palca w kodzie. Czyli rozumiem, że mogę tworzyć wielu użytkowników uzywając tylko jednego obiektu?

A co chcesz z tymi uzytkownikami zrobic? Wyglada na XY prob

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0