Cześć
Robię pseudogierkę w Javie, jest sobie plansza dwuwymiarowa a na niej ludzik i kilka bloczków oznaczonych kolorkami i literami. (To w sumie nieważne).
Ruch ludzika jest sterowany klawiaturą, lecz chciałbym nad tą planszą dodać jeszcze 3 przyciski, które działały by niezależnie od tej klawiatury. (A potem jeszcze pole tekstowe ale to póki co jest nieważne)
Problem w tym że jak dodaję po swojemu to nie działa sterowanie wtedy oraz nie ma ikon przycisków, chyba coś ostro mieszam z tymi kontrolerami itd.
Bez przycisku save game działa sterowanie bez problemu, jak jest przycisk to sterowanie klawiaturą nie działa
package DisplayPackage;
import VirtualWorld.Coordinates;
import java.awt.Color;
import java.awt.Dimension;
import javax.swing.JFrame;
import java.awt.FlowLayout;
import VirtualWorld.WorldManager;
import VirtualWorld.Human;
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
public class Frame extends JFrame{
private WorldManager worldManager;
public WorldManager getWorldManager()
{
return worldManager;
}
private Human human;
public Human getHuman()
{
return human;
}
private final SimulatorArea poleGry;
public Frame(int x, int y, WorldManager worldManager)
{
super("Virtual World");
this.worldManager=worldManager;
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
setResizable(false);
setSize(800, 500);
setLayout(new FlowLayout());
KeyListenerFrame escExit = new KeyListenerFrame();
addKeyListener(escExit);
poleGry = new SimulatorArea(x, y, worldManager);
add(poleGry);
poleGry.setBackground(new Color(0, 95, 0));
poleGry.setLocation(0, 100);
poleGry.setPreferredSize(new Dimension(800,400));
JButton button = new JButton("Save game");
JPanel panel = new JPanel();
panel.add(button);
this.getContentPane().add(panel);
setVisible(true);
}
public void setFieldText(String text, int x, int y)
{
poleGry.setFieldText(text, x, y);
}
public void clearSimArea()
{
poleGry.clearArea();
}
}