W czym jest błąd? tablica zmiennych typu char wypełniona znakami z przedziału ’a’ do ’z’

0

.

0
  1. Coś skopałeś ten listing bo raczej ten błąd nie występuje
    2). Nie musi.

Math.random zwraca double z zakresu 0 - 1, czyli 0 * 26 + 96 = '`'
Kolejny z tego samego butkampu?

0

.

0

To, że skopałam to wiem, co tutaj jest źle i co muszę zrobić aby było dobrze? Nie mogę się tego doszukać, pętla jak każda inna w zadaniu tego typu i nie wiem co może nie grać.

Przedmówcy chodziło raczej o to, że kod u Ciebie jest inny niż podany na forum.

Nie butkamp. Znalazłam jakieś zadanka i chce je zrobić siląc się tym co w tutach, książkach i tak dalej ale nie wszędzie wszystko jest, co akurat potrzbene. Czy dla każdego programisty tutaj każde proste zadanie było banalne już na samym początku, a kod był czysty i bezbłędny już od pierwszego programu, nikt nie zaczynał od ksiązki/zadań, uczelni czy kursów i nikt nigdy z niczym nie miał problemu, a przede wszystkim nie robił błędów?

Tak się może wydawać komuś, kto na przykład już jest doświadczony... Mnie to też przeszkadza ujęte w tej formie, ale staram się dopasować; im dłużej tu jestem, tym więcej widzę miłych cech tego forum. :)

2

Ja bym to tak zrobił:

 char[] tab = new char[25];
 Random random = new Random();
 for (int i = 0; i < 25; i++) {
     tab[i] = (char) (random.nextInt(26) + 'a');
 }
 for (int i = 0; i < 25; i++) {
     System.out.println((i + 1) + " = " + tab[i]);
 }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1