Jak sprawdzić poprawność przesłanych danych (Android)

0

Witam, jak w temacie. Przesyłam z aplikacji serwerowej (C#) dane typu byte do aplikacji klienckiej na androidzie przez TCP (tak wiem że typ byte w C# jest typem bez znaku 0 - 255, a w Javie typu znakowego od -127 - 128 oraz że odebrane dane mają zmienioną wartość np. 255 w C# to -1 w Javie i jest to poprawne). Ale do rzeczy...

Jak sprawdzić poprawność odebranych danych, abym mógł znaleźć punkt od którego dane są odbierane niepoprawnie (mają zupełnie inne wartości). Sprawdzam pierwsze 10 wartości mojej tablicy po stronie serwera przed wysłaniem i po odebraniu na kliencie i są one poprawne, ale patrząc od końca widzę że już są zupełnie inne. I na dobrą sprawę nie wiem od którego momentu już jest nie tak, bo chcę przesłać obraz i go odczytać.

Przykład tego co mi wychodzi:
user image

Kod po stronie serwera jest poprawny bo ten sam obraz przesyłam do innej aplikacji napisanej w C# i jest odczytywana poprawnie.

0

TCP dba o integralność danych, musisz je źle nadawać, odbierać bądź przetwarzać.

0

TCP istotnie dba o integralność, tak jak napisał @Patryk27, ale skoro już poruszasz temat poprawności to wyjaśnię jak to można robić.

Np. w numerze PESEL do sprawdzenia poprawności stosuję się cyfrę kontrolną - numer bazowy ma 10 cyfr i na ich podstawie wylicza się cyfrę kontrolną i dołącza jako jedenastą cyfrę. Sprawdzając poprawność numeru PESEL znów wyliczasz cyfrę kontrolną z 10 cyfr i porównujesz z ostatnią. Jeżeli się nie zgadza, to jest błąd, jezeli się zgadza to ... nie ma pewności, ale może jest dobrze. Ty dla swoich danych mógłbyś stosować np. XOR - co n bajtów 1 dodatkowy bajt parzystości.

Ale uwaga na przyszłość, podobno nie wszyscy urzędnicy potrafili liczyć i podobno są w użyciu prawnie obowiązujące PESELe z błędną cyfrą kontrolną...

0

Mogę wrzucić kod odpowiedzialny za pobieranie danych. Wiem że odbiegnę wtedy trochę od tematu wątku, ale pomogłoby mi zrozumieć dlaczego dane są źle odbierane (o ile byłby ktoś w stanie mi na to poprawnie odpowiedzieć :P ). Mam dziwne wrażenie że tam na samej górze przy tym moim obrazku właśnie pierwsze 1024 wartości są poprawnie odczytane bo widać kawałek mojego printscreena a potem jest już klapa (jakieś szare pole z kropkami, potem czerwony pasek itd).

EDIT:

Pokomentuję trochę tutaj ten kod żeby mniej więcej zobrazować jak to działa:

class ReceiveBuffer
{
    public final int BUFFER_SIZE = 1024;
    public byte[] Buffer;
    public int toReceive;
    public ByteArrayOutputStream bufStream;

    public ReceiveBuffer(int toRec)
    {
        Buffer = new byte[BUFFER_SIZE];
        toReceive = toRec;
        bufStream = new ByteArrayOutputStream(toRec); // Początkowy rozmiar w bajtach tablicy wewnętrznej.
    }

class ClientIn {

    Socket socket;
    byte[] lenBuffer;
    ReceiveBuffer buffer;

    public  ClientIn(Socket s) {
        socket = s;
        lenBuffer = new byte[4];
    }

    public Bitmap Receive() {

        try {
            InputStream stream = socket.getInputStream();
            stream.read(lenBuffer, 0, lenBuffer.length);    // Za pomocą tego read'a odczytuję wielkość tablicy którą chcę odczytać. Jako że chcę przekonwertować te dane na typ int to wielkość tablicy lenBuffer to 4

            buffer = new ReceiveBuffer(BitConverter.ToInt32(lenBuffer,0)) ; // Bitconvertera nie ma w Javie ale znalazłem w Internecie implementację która realizuje to jak w C# i działa poprawnie.
            while(buffer.toReceive > 0) {    
                stream.read(buffer.Buffer, 0, buffer.Buffer.length); // Odczytywanie właściwych danych związanych z obrazem
                if (buffer.Buffer.length <= 0) {
                    continue;
                }
                else {

                    if (buffer.toReceive < 1024) {    // Przy ostatniej iteracji pętli zazwyczaj ilość odczytanych danych jest mniejsza od 1024 więc dopisujemy do bufStream wartości z bufora o długości danych które nam pozostały i które są wskazywane przez toReceive
                        buffer.bufStream.write(buffer.Buffer, 0, buffer.toReceive); 
                        buffer.toReceive -= buffer.toReceive;
                        Arrays.fill(buffer.Buffer, 0, buffer.Buffer.length, (byte) 0); // Czyszczenie bufora

                    }
                    else {
                        buffer.bufStream.write(buffer.Buffer, 0, buffer.Buffer.length);
                        buffer.toReceive -= buffer.Buffer.length;      // Odejmujemy od ogólnej liczby bitów tyle bitów ile aktualnie pobraliśmy
                        if (buffer.toReceive > 0) {
                        Arrays.fill(buffer.Buffer, 0, buffer.Buffer.length, (byte) 0);
                        }
                    }
                }
            }

            byte[] test123 = buffer.bufStream.toByteArray();

            BitmapFactory.Options options = new BitmapFactory.Options();
            options.inJustDecodeBounds = true;
            BitmapFactory.decodeByteArray(test123, 0, test123.length, options);
            options.inSampleSize = calculateInSampleSize(options, 500, 500);
            options.inJustDecodeBounds = false;
            Bitmap thtImg2 = BitmapFactory.decodeByteArray(test123, 0, test123.length, options);
            return thtImg2;
        }
        catch (IOException e) {
            e.printStackTrace();
            return null;
        }
    }

    public static int calculateInSampleSize(BitmapFactory.Options options, int reqWidth, int reqHeight) {
        // Raw height and width of image
        final int height = options.outHeight;
        final int width = options.outWidth;
        int inSampleSize = 1;

        if (height > reqHeight || width > reqWidth) {

            final int halfHeight = height / 2;
            final int halfWidth = width / 2;

            // Calculate the largest inSampleSize value that is a power of 2 and keeps both
            // height and width larger than the requested height and width.
            while ((halfHeight / inSampleSize) > reqHeight || (halfWidth / inSampleSize) > reqWidth) {
                inSampleSize *= 2;
            }
        }
        return inSampleSize;
    }
} 

EDIT 2:

Wstawiłem thread.sleep(10) w pętli while i teraz obraz pobiera się prawidłowo. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi fachowo dlaczego teraz dane docierają poprawnie ? Serwer działa asynchronicznie, klient synchronicznie. Oczywiście i klient i serwer znajdują się w tej samej sieci LAN.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1