Program przechowujący i udostępniający informacje

0

Witam.

Prosiłbym o pomoc przy zadaniu zaliczeniowym. Próbuje sam je zrobić, jednak przy moim obecnym poziomie programowania + krótkim terminie na ukończenie ciężko jest mi się z nim uporać. Otóż muszę:

Napisać program, który przechowuje i udostępnia informacje o stypendiach. Powinien on oferować menu w trybie znakowym oferującym możliwość:
a) dodania opisu studenta
b) dodać rodzaj, wysokość stypendium
c) edytować dane studenta
d) wyszukać studenta wedle indeksu i wyświetlać przechowywaną informację
e) porządkować (wedle nr indeksu, bądź wysokości stypendium) listę studentów i zapisać wyniki w pliku tekstowym
f) zapisać stand danych w danym pliku
g) wczystać stan danych
h) zakończyć działanie programu z zapisaniem danych w danym pliku

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, gdyż zależy mi na zrozumieniu jak to robić, a nie tylko suchym rozwiązaniu (którym z racji bliskiego terminu też nie pogardzę :D). Przy okazji mam też inny problem:

mam napisać program rozwiązujący prosty szereg (w tym przykładzie akurat logarytm naturalny z szeregu: x-1/x + (x-1)2/2x2 +...) i napisałem coś takiego:
http://pastebin.com/k0WZ8zy0

i nie wiem czemu podaje jakieś anormalne wyniki. Z góry dzięki

0
  1. A ile za to płacisz?
  2. Szereg podaje złe wyniki bo jest źle napisany. Powinieneś obliczać następny wyraz ciągu na podstawie poprzedniego, a nie za każdym razem od nowa. Poza tym na moje oko szereg który podaleś wyżej i ten który tam nieudolnie liczysz to są 2 różne szeregi.
0

a)musisz ustalić jak i gdzie przechowujesz dane o studencie, czyli jakich struktur danych użyjesz. Jest to w temacie Javy więc Student to obiekt z atrybutami takimi jak imie, nazwisko itp.(czyli napiszesz sobie najzwyklejszą klasę)
Obiekty te wrzucasz do kolekcji np HashMap<Student>

b)jak wyżej wszystko mamy w obiekcie, odczytujemy wartość i zapisujemy do okreslonego pola.

c)wybieramy obiekt z naszej hashmapy, który będziemy edytować i ponownie wstawiamy wartości pobrane od użytkownika pod okreslone pola w obiekcie. (tutaj napiszesz sobie metody getXXX(), setXXX(x))

d)tutaj jedziesz iteratorem po kolekcji i porównujesz każdy obiekt pobrany z HashMapy czy zgadza sie do wzorca, jak tak to wyświetlasz info o obiekcie(tutaj przesłonisz metodę .toString(), poczytaj o niej http://www.javabeginner.com/learn-java/java-tostring-method)

e)tutaj przesłaniasz metodę equals() i kolekcje posiadają metodę sort()

f)http://docs.oracle.com/javase/tutorial/essential/io/file.html

g) poczytaj o scannerze w javie

h) napiszesz metode np. koniec() a w jej ciele zapisanie danych do pliku(jak wyżej) i System.exit(0).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1