Applety możliwości

0

Witam. Mam pytanie odnośnie możliwości Applet'ów Javy a mianowicie ile taki applet potrafi przetrzymać? Czyli jakie najmocniejsze aplikacje można na nim zrobić ?
Drugie z kolei pytanie z mojej strony dotyczy obsługi sieci, a mianowicie jaka Klasa obsługuje połączenia miedzy użytkownikami tego samego appletu(multiplayer).
Czy może chodzi o Klasy Inetadres i Socket, czy może do appletów są jakieś inne bo z drugiej strony applet stoi na serwerze XP...

0

A co chcesz do tych apletów pchać? :P Jako aplet może chodzić np Minecraft, czy inne gierki tego typu. Poza tym: http://stackoverflow.com/questions/102003/how-can-i-start-an-java-applet-with-more-memory

0

Chciałbyś pisać taki applet, który mógłbym rozszerzać z upływającym czasem i chciałbym wiedzieć czy po pewnym czasie wyjdzie się po za zakres jego możliwości :P. Czyli czy applety umożliwiają ciągłe je polepszanie, updaty itd.

0

Aplety generalnie siedzą sobie w swoim sandboxie i nie mogą robić wszystkiego co normalne desktopowe aplikacje (choć nie jestem pewien jak to jest z podpisanymi apletami).

Zawsze możesz zrobić aplikację desktopową z apletu, tylko w drugą stronę jest trudno.

0

Przecież nie ma z tym żadnego problemu. Aplet jest częścią strony web podmieniasz plik na serwerze na nowszą (czasem starszą) wersję i już masz aktualizację wykonaną. Może więc być nawet tak, że user wejdzie sobie na stronę ze starą wersją, następnie powędruje na inna stronę, w międzyczasie ty zrobisz na serwie update, a user zrobi sobie w przeglądarce back (albo wróci na nią w inny sposób) i już dostanie nowszą wersję.

0

Bardziej mi chodzi o możliwości appletów niż jak się je updatuje bo to chyba oczywiste.
Możliwości czyli na ile je stać.
Jak już piszę to może jeszcze zapytam czy znacie jakąś bibliotekę/Klasę do tworzenia edytora rysowania wraz z wypełnieniem teksturowym np. rysuje coś i wypełniam to cegłą XP.

Ps: Czy da się applety zrobić na komórkę i inne przenośne urządzenia ? :D

0

Możliwości są na tyle duże, że mogą spokojnie działać jako całkiem spore aplikacje, szczególnie w wersji Java Web Start. W wielu firmach mogą być podstawą intranetu. Co do takich zadań jak edycja obrazu, to standardowe funkcje graficzne Javy zupełnie wystarczą. Zaprojektowanie edytora nawet o wiele bardziej zaawansowanego niż jakiś paint (np. z użyciem masek czy warstw) jest w Javie dość proste (chyba tak proste, że nikt się za to nie bierze...;)).
Co do apletów - kiedyś wymogiem nazywania czegoś przeglądarką Web była m.in. obowiązkowa obsługa apletów Javy. Nie mam pojęcia czy współczesne przeglądarki na smartfony mają utrzymaną tę zasadę bo żyję wciąż na telefonicznym rzęchu. Te które mają Javę/JVM (a są jakieś bez?) nie powinny robić problemu (aczkolwiek nigdy nie chciało mi się sprawdzić - takie lenistwo o zasięgu ręki).

0
Kandif napisał(a):

Witam. Mam pytanie odnośnie możliwości Applet'ów Javy a mianowicie ile taki applet potrafi przetrzymać? Czyli jakie najmocniejsze aplikacje można na nim zrobić ?

Applet to zwykły program, tyle że w przeglądarce + osandboxowany. Więc nie ma dostępu do dysku, ani nie może się łączyć z innymi serwerami niż ten, z którego pochodzi. Jeśli applet jest podpisany certyfikatem - użytkownikowi wyświetla się monit pytający o potwierdzenie, czy użytkownik chce zezwolić appletowi na dostęp do komputera. Taki applet działa wtedy na uprawnieniach jak zwykły program.

Kandif napisał(a):

Drugie z kolei pytanie z mojej strony dotyczy obsługi sieci, a mianowicie jaka Klasa obsługuje połączenia miedzy użytkownikami tego samego appletu(multiplayer).
Czy może chodzi o Klasy Inetadres i Socket, czy może do appletów są jakieś inne bo z drugiej strony applet stoi na serwerze XP...

Niepodpisany applet może łączyć się tylko do serwera, z którego pochodzi. Będziesz musiał napisać serwer swojej gry jako osobna aplikacja i będziesz go musiał postawić na tej samej maszynie co serwer www serwujący pliki jar appletu.

Kandif napisał(a):

Chciałbym pisać taki applet, który mógłbym rozszerzać z upływającym czasem i chciałbym wiedzieć czy po pewnym czasie wyjdzie się po za zakres jego możliwości :P. Czyli czy applety umożliwiają ciągłe je polepszanie, updaty itd.

Jak wyjdziesz poza zakres możliwości niepodpisanego, to go możesz zacząć podpisywać... (np. jeśli będziesz chciał korzystać z lwjgl/libgdx itp) ale na razie nie rób tego, skup się na tym co robisz teraz.
Gdy użytkownik wchodzi na stronę z appletem, plugin javy sprawdzi cache, czy nowe pliki są dostępne i je pobierze...

Kandif napisał(a):

Ps: Czy da się applety zrobić na komórkę i inne przenośne urządzenia ? :D

Nie - ale używając LibGDX możesz mieć ten sam kod na appkę androida jak i w applecie. Wymaga to jednak podpisania. I nie jest to wcale łatwa rzecz, więc póki co skup się na tym co robisz teraz.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1