Witam.
Piszę w Javie projekt na wrzesień. Tematem miała być jakaś gra dwu, lub więcej, osobowa. Wybrałem scrabble, dość nieprzemyślanie. Po długiej wędrówce zakończyłem grę (losowanie literek, układanie na planszy, zatwierdzenie ruchu, zliczenie punktów i dobór liter.
Przyszedł czas na drugi etap. Czas bardzo nagli, a ja nie mogę wpaść na rozwiązanie problemu jakim jest synchronizacja.
Czy ktoś ma z was jakiś pomysł?
Główna gra, czyli klient to applet.
Problem polega na tym, że całe sterowanie nie odbywa się w pętli tylko poprzez buttony. Te których użytkownik wcisnąć nie może są ustawiane jako setVisible(false).
Gdy podłączy się 2 graczy, serwer startuje losuje dla nich literki i wysyła do klientów obiekt Gracz (punkty, ruch, nazwa itp).
Gracz który wygrał losowanie zaczyna i ma do dyspozycji literki i przyciski "wymień","popraw","zatwierdź".
Gracz 2, ten który oczekuje na ruch widzi tylko swoje literki.
I OTO PYTANIE:
Gracz 1, po wciśnięciu "zatwierdź" wysyła do serwera informacje o położeniu liter itp (wysyła obiekt Gracz) i ustawia sobie blokady te same co gracz 2 posiada aktualnie (czyli brak buttonów i zablokowane litery).
I jak w tym momencie zapętlić ruch, żeby gracz 2 rozpoczął grę?!
Problem polega na tym, że wszystkie wywołania funkcji odbywają się podczas zdarzeń w jakimś buttonie.
Kończy się czas, mam jeszcze inne rzeczy do nauki a projekt spędza mi sen z powiek, zwłaszcza, ze zostało już tak blisko do końca.
Proszę o pomoc, z góry dzięki!