Mam taki problem, za zadanie dostaliśmy wykonanie apletu, w którym dynamicznie utworzona tablica ma zostać wypełniona losowymi liczbami typu integer z przedziału podanego przez użytkownika. wszystko ładnie pięknie, ale program nie reaguje po podaniu liczb. Elegancko wyświetla "Tablica mniejsza od 1" przy wpisaniu liczby mniejszej od 1, ale po wpisaniu większej nie reaguje..
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.util.*;
import java.awt.event.*;
public class generator extends Applet implements ActionListener
{
TextField pole1, pole2, pole3, wynik;
Label label1, label2, label3;
Button guzik;
int i,g1,g2,g3,g;
String zupa;
Random rand;
int tablica[];
public void init()
{
Random rand = new Random();
label1 = new Label("Zakres od:"); add(label1);
label2 = new Label("Zakres do:"); add(label2);
label3 = new Label("roz. tablicy:"); add(label3);
pole1 = new TextField(); add(pole1);
pole2 = new TextField(); add(pole2);
pole3 = new TextField(); add(pole3);
wynik = new TextField("lol"); add(wynik);
guzik = new Button("Wyswietl"); add(guzik);
guzik.addActionListener(this);
}
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
if (e.getSource()== guzik) { zupa="";
if(Integer.parseInt(pole3.getText())<0||pole3.getText()==null) {
wynik.setText("Tablica mniejsza od 1"); } else
tablica = new int[Integer.parseInt(pole3.getText())];
for (i=0;i<=Integer.parseInt(pole3.getText());i++)
{ tablica[i]=rand.nextInt(Integer.parseInt(pole2.getText())-Integer.parseInt(pole1.getText()))+Integer.parseInt(pole3.getText())+1; }
for (i=0;i<=Integer.parseInt(pole3.getText());i++) { zupa=zupa+Integer.toString(tablica[i])+" ";}
wynik.setText(zupa);
}
}
public void paint(Graphics g)
{
label1.setBounds(10,10,70,20);
label2.setBounds(10,40,70,20);
label3.setBounds(10,70,70,20);
pole1.setBounds(90,10,50,20);
pole2.setBounds(90,40,50,20);
pole3.setBounds(90,70,50,20);
guzik.setBounds(10, 100, 60, 20);
wynik.setBounds(10, 130, 200, 25);
}
}