Witam,
Piszę grę która polega na tym, że trzeba dojechać samochodem do mety. Mapa porusza się do góry i jest narysowana dwoma kolorami biały - trasa zielony przeszkody. Gracz traci życie jeśli najedzie na przeszkodę. Jest 5 żyć. Po dojechaniu na metę zmienia się plansza.
Wszystko niby działa dopóki nie dochodzi do zmiany planszy. Kolizję i metę rozpoznaję metodą obraz.getRGB(int,int)
no i tutaj się pojawia mój problem. Aby przejść do następnej mapy sprawdzam, czy pixel znajduję się na kolorze czerwonym, jeśli tak to wywołuję metodę restartlvl()
w której restartowane jest położenie gracza, ustawienie nowego timera, oraz podniesienie parametru poziom o 1. Problem w tym, że parametr poziom nie podnosi się o jeden tylko o duuuuuuuuuuuuuuuuużo dużo więcej, to samo tyczy się parametru live po wjechaniu na przeszkodę. Fragmenty kodu:
String pathBackground = "img/mapa"+poziom+".png";
background = ImageIO.read(new File(pathBackground));
Color c = new Color(background.getRGB((int)xscale, y-(int)yscale));
int red = c.getRed();
if (red == 34){
live++;
restart();
if (red == 237){
restartlvl();
System.out.println(poziom);
}
Jeżeli komuś udało by się znaleźć chwilę żeby rzucić na to okiem, pomoc była by nieoceniona.
Pozdrawiam, mith.