JAVA - Problem z setImage

0

Witam przy pisaniu programu natrafiłem na problem z:

		for (int x=0;x<WIDTH;x++) {
			for (int y=0;y<HEIGHT;y++) {
				if (tile[x][y] == GRASS) {
				g.setImage(grass);       // << z tą linijką jest problem
				}

Kompilator wyświetla błąd: Cannot find symbol method setImage(java.awt.Image)
Dodam że powyżej w kodzie jest załadowany obrazek grass

	Toolkit tk = Toolkit.getDefaultToolkit();
	Image grass = tk.getImage("GFX/grass.png");
	

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

0

Może od początku: jakim obiektem jest g? Graphics? On nie ma takiej metody, o czym kompilator informuje: Cannot find symbol method setImage(java.awt.Image).

mam nadzieję że obrazka nie ładujesz w metodzie rysującej, tylko metodzie inicjującej, np. konstruktorze...

0

g jest obiektem Graphics.

Więc mam użyć innego obiektu/konstruktora? (jak mniej więcej ma to wyglądać?)

0

A co chcesz osiągnąć? Obrazek rysujesz metodą drawImage, zajrzyj do dokumentacji: http://download.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/awt/Graphics2D.html

A obrazek wczytaj w konstruktorze, bo jak będziesz go wczytywał w metodzie rysującej, to przy każdym rysowaniu będzie dysk mulił.

0

po prostu mam z kafelków prostą mape do gry 2d. Chcę aby kafelki okreslone GRASS byly uzupelnione obrazkiem z pliku. Nie wiem czy metoda drawImage w tym zadziała.

0

W danym miejscu ma narysować ten obraz, więc drawImage. W tej metodzie od razu podajesz też koordynaty.

0

Ok wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1