Witajcie.
Jestem na etapie przygotowania założeń do projektu programu, który ma za zadanie sterować odtwarzaczem muzyki za pomocą gestów (odczytywanych z kamery). Planuję wykorzystać do tego celu Javę(ewentaulnie biorę pod uwagę C#, ale to tylko w przypadku jakiegoś miażdżącego argumentu). W związku z tym mam parę pytań:
- jak wygląda kwestia dobrania się do kamerki w Javie? Czy istnieje jakiś spójny interfejs, który działa na różnych platformach?
- Zastanawiam się nad sposobem realizacji wykrywania ruchu - proste porównywanie aktualnej klatki z obrazem referencyjnym i założenie, że w danym obszarze "coś się zmieniło" nie wchodzi w grę - sterowanie ma się odbywać albo przy pomocy palca(i tu przyjdzie do problemu jego wykrywania), albo wykrywania jakiegoś specjalnego tokenu. Czy ktoś z was realizował może podobny projekt, i może podzielić się doświadczeniami/przemyśleniami na temat takiego wykrywania?
- Zastanawiam się jak duży powinien być obiekt, który trzeba wykrywać(token/palec, wszystko jedno) - będziemy korzystać raczej ze standardowych kamer montowanych w laptopach(więc jakość około VGA - raczej nie nastawiamy się na 720p) - czy palec jest odpowiednio dużym(i charakterystycznym) obiektem ?
Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne komentarze;)